011 Praha – Poříčany – Kolín (souhrnná doprava, osobní vlaky a R nižší kvality)
010 (Praha) – Kolín – Pardubice – Česká Třebová (též EC, IC na trať 260)
270 (Praha – Pardubice -) Česká Třebová – Zábřeh na Moravě – Olomouc – (Přerov) – Hranice na Moravě – Suchdol – Studénka – Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n. – Bohumín
Trať je dvojkolejná, v úseku Praha – Poříčany dokonce trojkolejná, tudíž na zastávkách se vystupuje vždy vpravo po směru jízdy. Na železničních stanicích podle přistavení vlaku ke konkrétnámu náístupišti. Mezi nástupišti se přechází podchodem, který bývá vybaven buď výtahy nebo zdvižnou plošinou a to dokonce i v některých zastávkách nebo menších stanicích. Z jednoho do druhého směru na zastávkách se využívá buď přemostění nebo světelných přejezdů se závorami nebo podchodů.
Vlaky na trati můžete sledovat na mapě GRAPP Správy železnic (bohužel mapa ČD už nefunguje, ale stejně nezaznamenávala polohu vlaků soukromých dopravců)
začátek tratě:
# Praha-hlavní nádraží nebo
Odjezdová tabule Praha-Masarykovo nádr.
Společné další tratě ze stanic Praha hl. n. a Masarykovo nádraží – alternativy odděleny lomítkem
- 010 (Praha hl. n / Praha-Masarykovo nádr.) – Kolín – Pardubice – Česká Třebová
- 011 Praha hl. n / Praha-Masarykovo nádr. – Kolín (souhrnná doprava) (pro tratě směrem do České Třebové – Brna nebo Olomouce a dále … případně do Kutné Hory a Havlíčkova Brodu a dále do Brna …)
- 020 Praha hl. n. – Lysá nad Labem – Nymburk – Velký Osek – Chlumec nad Cidlinou – Hradec Králové – Týniště – Moravany – Choceň
- 070 Praha hl. n. / Praha-Masarykovo nádr. – Neratovice – Všetaty – Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou – Turnov
- 090 Praha hl. n. / Praha-Masarykovo nádr. – Kralupy nad Vltavou – Lovosice – Ústí nad Labem – Děčín
- 122 Praha hl. n. – Praha-Smíchov severní nást. – Hostivice – Rudná u Prahy (pražský semering)
- 170 Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Beroun – Zdice – Rokycany – Chrást u Plzně – Plzeň – Pňovany – Svojšín – Planá u Mariánských Lázní – Mariánské Lázně – Cheb
- 171 Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Beroun (souhrnná doprava)
- 200 (Praha hl. – Rudná u Prahy – po 173 z Praha-Smíchov) – Beroun – Zdice – Lochovice – Březnice – Písek
- 210 Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Vrané nad Vltavou – Čerčany nebo Dobříš
- 220 (Praha hl. n. – ) Benešov – Olbramovice – Tábor – Veselí nad Vltavou – České Budějovice
- 221 Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Čerčany – Benešov (souhrnná doprava tratě 220)
- 230 (Praha hl. n. – Poříčany – Kolín – ) Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou – Křižanov – Tišnov – Brno hl. n. (dále na Břeclav trať 250)
- 231 Praha-Smíchov – Praha hl. n. / Praha-Masarykovo nádr. – Čelákovice – Lysá nad Labem – Nymburk – Velký Osek – Kolín (event. R pokračování na trať 230)
- 250 (Praha hl. n. – 011 Kolín – Havlíčkův Brod – 230 Brno) – Šakvice – zaječí – Břeclav
- 260 (Praha hl. n. – 011 Kolín – Pardubice – 010) Česká Třebová – Svitavy – Skalice – Brno hl. n.
- AE Praha hl. n. / Praha-Masarykovo nádr. – autobusová linka Českých drah.
# Praha-Libeň (budova vlevo po směru, 3 nástupiště, zpravidla 3. nástupiště pro příjezd do Prahy 2. nástupiště)
- 091 – Praha-Hostivař – Praha-Libeň – Praha-Holešovice – Roztoky nad Vltavou)
& Praha-Kyje (podchod s plošinou) – odjezdová tabule
& Praha-Dolní Počernice (podchod)
& Praha-Běchovice, žst. (podchod)
& Praha-Běchovice střed (mimoúrovňové zdola od silnice)
& Praha-Klánovice (podchod, budova vlevo po směru)
(vlaky mohou jet odklonem z Prahy hl. n – Praha-Vršovice – Praha-Malešice – Praha-Běchovice – Praha-Klánovice)
& Úvaly (budova vpravo, 1. nástupiště u budovy) odjezdová tabule
& Tuklaty
& Rostoklaty
& Český Brod, žst. (podchod) odjezdová tabule
& Klučov
# Poříčany (podchod) – plánek zatím není k dispozici, jednoduchá stanice – směr Kolín druhé nástupiště, směr Praha zpravidla druhé nebo třetí, směr Nymburk zpravidla třetí
- 060 Poříčany – Nymburk hl. n.) (vlaky mohou jet odklonem přes Nymburk – Kolín a dále na svou trať, event. až do Hradce Králové a do Pardubic)
& Tatce
# Pečky, žst. (podchod) – plánek není k dispozici, na Prahu z prvního nástuipiště u budovy, z Prahy druhé nástupiště, na Bečváry 3. nástupiště vpředu – směr na Prahu
- 012 Pečky – Bečváry – Kouřim
& Cerhenice
& Velim (podchod)
& Nová Ves u Kolína
& Kolín zastávka (přejezd)
# Kolín, žst.: (budova vpravo po směru, podchod, 5 nástupišť)
- konec 011 – též někdy z první kusé koleje, z budovy vlevo
- 010 Kolín – Pardubice – Česká Třebová (viz dále), event. dále po 270
- 014 Kolín – Bečváry – Ledečko – většinou z prvního nástupiště
- 231 Kolín – Velký Osek – Poděbrady – Nymburk – Lysá nad Labem – Čelákovice – Praha hl. n. / Praha-Masarykovo nádraží (většinou z 4. nebo 5. nástupiště)
- 230 Kolín – Kutná Hora – Čáslav – Světlá nad Sázavou – Havlíčkův Brod (většinou z 4. nebo 5. nástupiště)
Popis předchozího úseku tratě
Textový popis úseku 011 Praha – Kolín
naše trať pokračuje jako 010
& Kolín dílny
& Starý Kolín
& Záboří
& Týnec nad Labem
& Kojice
& Chvaletice
# Řečany
& Lhota u Přelouče
# Přelouč, žst. – plánek není dostupný, jednoduchá stanice, budova vpravo, podchod
- 015 Přelouč – Prachovice)
& Valy u Přelouče
& Pardubice-Opočinek
& Pardubice-Svitkov
# Pardubice hl. n., žst.: budova vlevo, podchod(y)
- 031 Pardubice – Rosice nad Labem – Hradec Králové – Jaroměř
- 238 Pardubice – Rosice nad Labem – Chrudim – Zďárec u Skutče – Havlíčkův Brod
& Pardubice-Pardubičky
& Pardubice-Černá za Bory
& Kostěnice
# Moravany, žst. – plánek není k dispozici
- 016 Borohrádek – Moravany – Chrudim-město – Chrudim
& Uhersko
& Sedlišťka
& Zámrsk
& Dobříkov
& Sruby
- 018 Vysoké Mýto – Litomyšl
- 020 Choceň – Borohrádek – Týniště nad Orlicí – Hradec Králové – Chlumec nad Cidlinou – Velký Osek – Nymburk – Lysá nad labem – Čelákovice – PrahaÚstí nad Orlicí
& Brandýs nad Orlicí
& Bezpráví
budova uprostřed nádraží – koleje s nástupišti vpravo i vlevo, letohradské nástupiště – peron s podchodem
- 024 Ústí nad Orlicí – Letohrad – Lichkov – Dolní Lipka – Štíty
& Ústí nad Orlicí-město
& Dlouhá Třebová
-
končí 010, dále pokračuje jako trať 270
- 017 Česká Třebová – Třebovice – Chornice – Velké Opatovice nebo Dzbel
- 019 Česká Třebová – Třebovice – Lanškroun
- 260 Česká Třebová – Svitavy – Skalice – Brno a dále na Břeclav po trati 250
- 270 Česká Třebová – Olomouc – Přerov – Ostrava (viz dále)
Popis předchozího úseku tratě
# Třebovice v Čechách, žst. plánek zatím není k dispozici, budova vpravo, OpenStreetMap
- 017 Česká Třebová – Třebovice – Chornice – Velké Opatovice nebo Dzbel
- 019 Česká Třebová – Třebovice – Lanškroun
& Luková u Rudoltic v Čechách
& Žichlínek
& Krasíkov
& Tatenice
& Hoštejn
& Lupěné
- 291 Zábřeh na Moravě – Bludov – Šumperk – Sobotín nebo Kouty nad Desnou
- ze Zábřehu jezdí též vlaky po spojce před Bludovem uhnou na hanušovice na trať 292 Šumperk – Bludov – Hanušovice – Lipová lázně – Jeseník – Mikulovice – Třemešná – Krnov
& Lukavice na Moravě
& Mohelnice
& Moravičany
# Červenka, žst., tři koleje u budovy, podchod, perónní nástupiště
- 273 Červenka – Litovel-předměstí – Senice na Hané – Kostelec na Hané
& Střeň
& Štěpánov
- 275 Ikinizc . Senice na Hané
- 290 Olomouc – Bludov – Šumperk
- 301 Olomouc – Prostějov – Nezamyslice a dále po trati 300 do Brna
- 310 Olomouc – Valšov – Bruntál – Milotice – Krnov – Opava-východ
& Grygov
& Brodek u Přerova
& Rokytnice u Přerova
spojka, kterou objedete Přerov (IC, EC, Pendolino, RJ …) a pokračujete dále (v Přerově se dá pokračovat jen úvraťově – v protisměru), do Přerova zajíždí vlaky Os, R a vlaky, které dále pokračují po navazujících tratích (viz dále)
- 300 Přerov – Kojetín – Nezamyslice – Brno (před Brnem často spojkou na trať 340 v úseku Blažovice – Brno)
- 330 Přerov – Hulín – Otrokovice – Staré Město – Moravský Písek – Bzenec – Hodonín – Břeclav (případně ve Starém městě odbočkou na Uherský Brod)
Popis předchozího úseku tratě
& Prosenice
& Osek nad Bečvou
& Drahotuše
- 280 Valašské Meziříčí – Vsetín – Horní Lídeč – SK: Púchov
& Bělotín
& Polom
& Jeseník nad Odrou
# Suchdol nad Odrou, žst., OpenStreetMap
- 276 Suchdol – Odry – Budišov nad Budišovkou
& Hladké Životice
- odbočka této tratě 270 Studénka – Sedlnice – Mošnov, Ostrava Airport
- 325 Studénka – Kopřivnice – Veřovice
- 279 Studénka nad Odrou – Bílovec
& Jistebník
& Polanka
- spojka na trať 321 do Ostravy-Vítkovic a dále na Havířov a do Českého Těšína
- 321 Opava-východ – Ostrava-Svinov – Ostrava-Kunčice – Havířov – Český Těšín
& Ostrava-Mariánské hory
- 323 Ostrava hl. n. – Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek – Frýdlant – Veřovice – Valašské Meziříčí
# Bohumín, žst., zatím plánek není k dispozici, OpenStreetMap
Popis předcházejícího úseku Prosenice – Bohumín
-
konec tratě 270
- dále případně pokračují EC na trať 320 Bohumín – Dětmarovice (přechod do PL) – Český Těšín – Karviná – Třinec – Mosty u Jablůnkova
Odkazy:
Wikipedia:
ZelPage:
Další odkazy k popisu trati:
Kolín (Wikipedia , Kolínská řepařská dráha)
Pardubice (Wikipedia, hlavní nádraží, stránky města, zámek)