Zpoždění – poloha vlaku

Poloha vlaku pomocí SMS

Mobilní telefon – O2

SMS – na číslo 999 888 odešlete SMS ve tvaru: ZPO číslovlaku nebo: ZPO jménovlaku

  •         číslovlaku – je číslo vlaku (např. 276, viz jízdní řád)
  •         jménovlaku -je jméno vlaku (např. Smetana, viz jízdní řád)

Odpověď přijde formou SMS zprávy (případně více zpráv).

Odchozí SMS je účtována dle tarifu uživatele, cena příchozí SMS účtovaná operátorem je 3,50 Kč včetně DPH.

WAP – máte-li telefon podporující WAP, postupně v menu O2 Active zvolte: Na cesty / O2 Active Vlak a bus. Zobrazí se formulář pro zadání čísla nebo jména vlaku. Druhou možností je zadat adresu: m.idos.cz/trainposition.aspx

Asistent – zavolejte na telefonní číslo 1188 a sdělte operátorovi svůj požadavek na zjištění aktuální polohy vlaku. Operátor ji pomocí stejné služby zjistí.

 

Mobilní telefon – T-Mobile

SMS – Na číslo 4616 odešlete SMS ve tvaru: POZ číslovlaku nebo: POZ jménovlaku

  •         číslovlaku – je číslo vlaku (např. 276, viz jízdní řád)
  •         jménovlaku -je jméno vlaku (např. Smetana, viz jízdní řád)

Odpověď přijde formou SMS zprávy (případně více zpráv).

Odchozí SMS je účtována dle tarifu uživatele, cena příchozí SMS účtovaná operátorem je 1,80 Kč včetně DPH.

WAP – máte-li telefon podporující WAP, postupně v menu T-zones zvolte: Cestování / Jízdní řády. Zobrazí se formulář pro zadání čísla nebo jména vlaku. Druhou možností je zadat adresu: m.idos.cz/trainposition.aspx

Asistent – zavolejte na telefonní číslo 1183 a sdělte operátorovi svůj požadavek na zjištění aktuální polohy vlaku. Operátor ji pomocí stejné služby zjistí.

 

Mobilní telefon – Vodafone

SMS – na číslo 7755 odešlete SMS ve tvaru: POZ číslovlaku nebo: POZ jménovlaku

  •         číslovlaku – je číslo vlaku (např. 276, viz jízdní řád)
  •         jménovlaku -je jméno vlaku (např. Smetana, viz jízdní řád)

Odpověď přijde formou SMS zprávy (případně více zpráv).

Odchozí SMS je účtována dle tarifu uživatele, cena příchozí SMS účtovaná operátorem je 3 Kč včetně DPH.

WAP – máte-li telefon podporující WAP, postupně v menu Vodafone WAP zvolte: Na cesty / Jízdní řády / Aktuální poloha vlaku. Zobrazí se formulář pro zadání čísla nebo jména vlaku.

Informace o zpoždění vlaků najdete též v v Idosu on line, v CG Transit při internetovém připojení, MůjVlak, na odjezdových tabulích.

 

Zjišťování polohy vlaku na starém portálu ČD: http://old.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdni-rad/jak-najit-spojeni/-3532/

Odkaz Poloha vlaku je v úvodní stránce vlevo v šestici tlačítek – musí se opisovat capcha, je i zvuková, musíte vědět číslo vlaku a nebo alespoň jeho jméno, pokud má (rychlíky, EC, IC).

Pro slabozraké na e-mapě na původních stránkách ČD http://old.cd.cz/mapa/

Statistika zpoždění vlaků i mapa s informacemi, kde jsou vlaky – tzv. Babitron http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa2

Na servru Českých drah najdete Zpoždění buď ve výsledcích vyhledání Spojení a nebo zadáním čísla vlaku do políčka formuláře Vlaky. Pozor, seznam vlaků může obsahovat stejná čísla různých vlaků, např. Ex 141 Landek (Praha – Žilina), existuje i jako IC 141, který jezdí na relaci Lisboa Santa Apolonia – Guimaraes.

Pokud je u vlaku napsáno jen políčko Zpoždění, vlak nemá žádné zpoždění. Skutečné zpoždění se udává jako +číslo (+3 minuty).

 

RegioJet

Zpoždění jak vlaků, tak i autobusů (případně možnost vyfiltrování jen vlaků nebo jen autobusů) najdete na https://www.regiojet.cz/novinky-z-trate/ a nebo v jejich aplikaci na mobilním zařízení (Android, iOS).

 

LeoExpress

Zpoždění se dají vyčíst z panelu při zobrazení Destinace – Jízdní řády – je zobrazen vpravo vedle formuláře – dá se zavřít křížkem a znovu otevřít tlačítkem, i, které však nemá popisek.

Předpokládám, že zpoždění lze zjistit i v mobilní aplikaci LeoExpressu.

 

 

o přístupnosti různých druhů dopravy, prostorové orientaci a cestování (zrakově a zdravotně handicapovaných)