Trať 231, 230 a 250 (Praha) – Kolín – Havlíčkův Brod – Brno – Břeclav (-Wien) – Kúty – Bratislava

Trať 231 Praha – Lysá nad Labem – Nymburk – Kolín (ale řada dálkových vlaků jede na tuto trať z Prahy a to buď přes Lysou nad Labem a Nymburk (trať 231) nebo po trati 010 přes Poříčany do Kolína a dále po této trati 230)

Trať 230: (Praha -) Kolín – Havlíčkův Brod

Trať 250  (Praha – Kolín -) Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou – Tišnov – Brno – Břeclav – Wien / Kúty – Bratislava

(v úseku Brno-Židenice – Brno hl. n. společná s tratí 260)

Nejrychleji po koridoru z Prahy do Brna však jezdí vlaky přes Českou Třebovou – Svitavy do Brna (trať 260) a zde přejíždějí na naší trať 250

Vysvětlivky:

neodsazený # název stanice, označený žst. – nádraží, železniční uzel s možností přestupu

  • návazná trať / návazné tratě (odsazeno – označeno grafickou odrážkou)

odsazení – & zastávka, není uzel

Výpis stanic má nahradit zrakově postiženým železniční mapu, včetně odbočných tratí, na kterých jsou uvedeny další železniční uzly.

Pro opačný směr je třeba zatím číst trať odzadu – kurzorem jít šipkou nahoru (což se dá pohodlně zvládnout).

Odkazy budou na popisy (plánky) železničních stanic.

Trať je dvojkolejná, tudíž na zastávkách se vystupuje vždy vpravo po směru jízdy. Na železničních stanicích podle přistavení vlaku ke konkrétnámu náístupišti. Mezi nástupišti se přechází podchodem, který bývá vybaven buď výtahy nebo zdvižnou plošinou a to dokonce i v některých zastávkách nebo menších stanicích. Z jednoho do druhého směru na zastávkách se využívá buď přemostění nebo světelných přejezdů se závorami nebo podchodů.

Odjezdové tabule najdete na adrese: http://provoz.szdc.cz/tabule

Pokud u stanice není odkaz na stránku s obrázkem schématu a event. popisem, zatím není k dispozici a je zde oddaz na Open Street Map, z kterého se dá vyčíst, kolik je např. nástupišť či jiná důležitá věc pro pochopení – např. spojka kolem Velkého Oseka.

Polohu vlaků můžete sledovat na mapě GRAPP Správy železnic (stará mapa ČD už nefunguje, stejně nezobrazovala vlaky soukromých dopravců)

Trať 231 Praha – Nymburk – Kolín

# Praha-Smíchov

Odjezdová tabule

# Praha-hlavní nádraží nebo viz dále

Odjezdová tabule

  • 010 (Praha hl. n / Praha-Masarykovo nádr.) – Kolín – Pardubice – Česká Třebová
  • 011 Praha hl. n / Praha-Masarykovo nádr. – Kolín (souhrnná doprava) (pro tratě směrem do České Třebové – Brna nebo Olomouce a dále … případně do Kutné Hory a Havlíčkova Brodu a dále do Brna …)
  • 020 Praha hl. n. – Lysá nad Labem – Nymburk – Velký Osek – Chlumec nad Cidlinou – Hradec Králové – Týniště – Moravany – Choceň
  • 070 Praha hl. n. / Praha-Masarykovo nádr. – Neratovice – Všetaty – Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou – Turnov
  • 090 Praha hl. n. / Praha-Masarykovo nádr. – Kralupy nad Vltavou – Lovosice – Ústí nad Labem – Děčín
  • 122 Praha hl. n. – Praha-Smíchov severní nást. – Hostivice – Rudná u Prahy (pražský semering)
  • 170 Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Beroun – Zdice – Rokycany – Chrást u Plzně – Plzeň – Pňovany – Svojšín – Planá u Mariánských Lázní – Mariánské Lázně – Cheb
  • 171 Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Beroun (souhrnná doprava)
  • 200 (Praha hl. – Rudná u Prahy – po 173 z Praha-Smíchov) – Beroun – Zdice – Lochovice – Březnice – Písek
  • 210 Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Vrané nad Vltavou – Čerčany nebo Dobříš
  • 220 (Praha hl. n. – ) Benešov – Olbramovice – Tábor – Veselí nad Vltavou – České Budějovice
  • 221 Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Čerčany – Benešov (souhrnná doprava tratě 220)
  • 230 (Praha hl. n. – Poříčany – Kolín – ) Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou – Křižanov – Tišnov – Brno hl. n. (dále na Břeclav trať 250)
  • 250 (Praha hl. n. – 011 Kolín – Havlíčkův Brod – 230 Brno) – Šakvice – zaječí – Břeclav
  • 260 (Praha hl. n. – 011 Kolín – Pardubice – 010) Česká Třebová – Svitavy – Skalice – Brno hl. n.
  • AE Praha hl. n. / Praha-Masarykovo nádr. – autobusová linka Českých drah.

# Praha-Masarykovo nádraží

Odjezdová tabule

  • 010 (Praha hl. n / Praha-Masarykovo nádr.) – Kolín – Pardubice – Česká Třebová
  • 011 Praha hl. n / Praha-Masarykovo nádr. – Kolín (souhrnná doprava) (pro tratě směrem do České Třebové – Brna nebo Olomouce a dále … případně do Kutné Hory a Havlíčkova Brodu a dále do Brna …)
  • 070 Praha hl. n. / Praha-Masarykovo nádr. – Neratovice – Všetaty – Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou – Turnov
  • 090 Praha hl. n. / Praha-Masarykovo nádr. – Kralupy nad Vltavou – Lovosice – Ústí nad Labem – Děčín
  • 230 (Praha hl. n. – Poříčany – Kolín – ) Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou – Křižanov – Tišnov – Brno hl. n. (dále na Břeclav trať 250)
  • 250 (Praha hl. n. – 011 Kolín – Havlíčkův Brod – 230 Brno) – Šakvice – zaječí – Břeclav
  • 260 (Praha hl. n. – 011 Kolín – Pardubice – 010) Česká Třebová – Svitavy – Skalice – Brno hl. n.
  • AE Praha hl. n. / Praha-Masarykovo nádr. – autobusová linka Českých drah.

# Praha Vysočany

  • 070 Praha hl. n. / Praha-Masarykovo nádr. – Neratovice – Všetaty – Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou – Turnov

& Praha-Horní Počernice

& Zeleneč

& Mstětice, žst.

# Čelákovice

  • 233 Čelákovice – Mochov
  • 074 Čelákovice – Brandýs nad Labem – Neratovice

& Čelákovice-Jiřina

# Lysá nad Labem, žst.

Odjezdová tabule

072 Lysá nad Labem – Všetaty (070) – Mělník – Štětí – Litoměřice (město) – Ústí nad Labem-Střekov – Ústí nad Labem západ

  • 232 Lysá nad Labem – Milovice

& Ostrá

& Stratov

& Kostomlaty

& Kamenné Zboří

# Nymburk hl. n.

odjezdová tabule

  • 061 Nymburk hl. n. – Veleliby – Křinec – Jičín
  • 071 Nymburk hl. n. – Veleliby – Mladá Boleslav hl. n.
  • 060 Nymburk hl. n. – Poříčany (některé vlaky z Poříčan pokračují z Nymburku města spojkou přímo na trať 061 do Velelib, míjí tak Nymburk hl. n.)

& Velké zboží

& Poděbrady, žst.

# Libice, žst.

# Velký Osek, žst. – plánek není k dispozici, budova vpravo, 3 koleje, není podchod, nejsou peróny, Odjezdová tabule,  Open Street Map

  • 020 (Praha / Kolín -) Velký Osek – Chlumec nad Cidlinou – Hradec Králové – Týniště – Moravany – Choceň (z a do Prahy lze jet mimo Velký Osek spojkou)

& Veltruby

& Kolín-Zálabí

# Kolín, žst.

Odjezdová tabule

  • konec trati 231, navazuje trať 230

  • 011 Praha – Poříčany – Kolín
  • 010 Kolín – Pardubice – Česká Třebová (viz dále)
  • 014 Kolín – Bečváry – Ledečko
  • 231 Kolín – Velký Osek – Poděbrady – Nymburk – Lysá nad Labem – Čelákovice – Praha hl. n. / Praha-Masarykovo nádraží
  • pokračuje jako 230

& Hlízov

# Kutná Hora, hl. n., žst.

Odjezdová tabule

  • 235 Kutná Hora hl. n. – Kutná Hora-město – Zruč nad Sázavou (dále po trati 212 – viz níže ze Světlé nad Sázavou)

& Církvice

& Třebešice

# Čáslav, žst.

Odjezdová tbule

  • 236 Čáslav – Třemošnice

& Horky

& Golčův Jeníkov, žst

& Golčův Jeníkov, město – zde staví rychlíky

& Vlkaneč

& Nová Ves u Leštiny

& Leština u Světlé

& Sázavka

& Světlá nad Sázavou-Jesefodol

# Světlá nad Sázavou, žst.

Odjezdová tabule

mapa úseku Světlá nad Sázavou – Havlíčkův Brod – Přibyslav – Sázava u Žďáru nad Sázavou

  • 212 Světlá nad Sázavou – Zruč nad Sázavou (235 do Kutné Hory) – Ledečko (014 do Kolína) – Čerčany (221 do Prahy a 220 do Tábora – Veselí nad Lužnicí a Českých Budějovic)

& Pohleď

& Okrouhlice

& Havlíčkův Brod-Perkov

# Havlíčkův Brod, žst.

Odjezdová tabule

končí trať 230, pokračuje trať 250

  • 225 Havlíčkův Brod – Jihlava – Kostelec u Jihlavy – Horní Cerekev – Jindřichův Hradec – Veselí nad Lužnicí
  • 237 Havlíčkův Brod – Humpolec
  • 238 Havlíčkův Brod – Chotěboř – Hlinsko – Žďárec u Skutče (trať 261) – Chrudim (trať 016) – Rosice nad Labem (trať 031) – Pardubice hl. n. (trať 010/270)

& Pohledští Dvořáci

& Pohled

& Stříbrné Hory

& Přibyslav, zastávka

& Přibyslav, žst.

& Ronov nad Sázavou

& Nižkov

& Sázava u Žďáru

& Hamry nad Sázavou

# Žďár nad Sázavou, žst. – plánek není zatím k dispozici. Open Street Map

Odjezdová tabule

251 Žďár nad Sázavou – Tišnov („stará tišnovka“)

& Ostrov nad Oslavou

& Laštovičky

& Sklené nad Oslavou

# Křižanov, žst. – plánek není zatím k dispozici, Open Street Map

Odjezdová tabule

 

  • 252 Křižanov – Velké Meziříčí – Studenec

& Ořechov

& Osová Bitýška

& Vlkov u Tišnova

& Nihov

& Říkonín

& Dolní Loučky

# Tišnov, žst.

Odjezdová tabule

251 Tišnov – Žďár nad Sázavou („stará tišnovka“)

& Hradčany

& Čebín

& Kuřim

& Česká

& Brno-Řečkovice

& Brno-Královo Pole, žst.

& Brno-Lesná

# Brno-Židenice, žst. (do Brna hl. n. společná s tratí 260 z České Třebové a 340 spojkou na Brno-Slatina – dvě varianty – Brno hl. n. – Brno Černovice bez nutnosti úvrati v Židenicích)

Odjezdová tabule

# Brno hl. n.

Odjezdová tabule

dále si přečtěte i popis stanic pro zrakově postižené na stránkách Josefa Konečného z Brna.

  • 240 Brno hl. n. – Brno-Střelice – Náměšť u Oslavan – Studenec – Třebíč – Okříšky (241) – Jihlava (225 a 230)
  • 244 Brno hl. n. – Brno-Střelice – Moravské Bránice – Moravský Krumlov – Hrušovany (trať 241 Břeclav – Hrušovany – Znojmo – Okříšky)
  • 260 Brno hl. n. – Brno- Židenice – Blanako – Skalice nad Svitavou (262 do Boskovic – Velkých Opatovic a Chornice) – Svitavy (261 Polička – Žďárec u Skutče) – Česká Třebová (010/270)
  • 300 Brno hl. n. – často jezdí vlaky po trati 340 a spojkou na svou trať do Blažovic (20 km) Křenovice horní – Vyškov – Nezamyslice (301 Prostějov – Olomouc) – Kojetín (303 Kroměříž – Hulín – Valašské Meziříčí – Frýdek Místek – Ostrava) – Přerov
  • 340 Brno hl. n. – – Křenovice dolní – Slavkov u Brna – Kyjov – Beznec (342 do Moravského Písku na trať 330) – Veselí nad Moravou a dále návaznou tratí 341 Kunovice, zastávka – Kunovice – Újezd u Luhačovic (341 Luhačovice) – Bylnice (navazuje trať 283 do Horní Lídče) – vlárský průsmyk
  • v případě výluky (plánována) budou jezdit (některé vlaky z Židenic do Brna-Černbošic a Brna-dolního nádraží a objednou tak Brno hl. n. – viz mapy.cz)

Obrázek Brno-dolní nádraží

# Brno-Horní Heršpice – popis pro ZP (pokud pojedou vlaky přes Brno-dolní nádraží, tuto stanici minou)

Odjezdová tabule

  • 240 Brno hl. n. – Brno-Střelice – Náměšť u Oslavan – Studenec – Třebíč – Okříšky (241) – Jihlava (225 a 230)
  • 244 Brno hl. n. – Brno-Střelice – Moravské Bránice – Moravský Krumlov – Hrušovany (trať 241 Břeclav – Hrušovany – Znojmo – Okříšky)

& Modřice – popis pro ZP

& Popovice u Rajhradu – popis pro ZP

& Rajhrad – popis pro ZP

& Vojkovice – popis pro ZP

& Hrušovany u Brna – popis pro ZP

& Žabčice – popis pro ZP

& Vranovice, žst. – popis pro ZP

& Pouzdřany – popis pro ZP

& Popice – popis pro ZP

& Šakvice – popis pro ZP

# Zaječí, žst. (Open Street Map) – popis pro ZP

Odjezdová tabule

  • 255 (Zaječí – Mutěnice – Hodonín (330 Břeclav – Přerov)

& Rakvice – popis pro ZP

& Protivín – popis pro ZP

& Ladná – popis pro ZP

# Břeclavpopis pro ZP

Odjezdová tabule

  • 250 odbočka na státní hranici a do Vídně
    • Hohenau – Drbsing – Dürnkrut – Angern/March – Gärnsendorf – Deutsch-Wagram – Wien-Simmering – Wien Hbf. (mapa)
  • 330 Břeclav – Hodonín (255 do Zaječí) – Rohatec (243 Sudoměřice na Moravě – Veselí nad Moravou – Vrbovce) – Moravský Písek (342 do Bzence na trať 340) – Staré Město u Uherského Hradiště (trať 341 St. Město – Kunovice, zast. – Bylnice – Vlárský průsmyk) – Otrokovice (331 Zlín – Vizovice) – Hulín – (303 Kojetín – Kroměříž – Hulín – Valašské Meziříčí) – Přerov – (Ostrava – Bohumín po trati 270 a nebo na Olomouc též po trati 270 v protisměru)
  • 246 Mikulov na Moravě – Hrušovany nad Jevišovkou (244 Moravský Krumlov – Moravská Bránice (odbočka do Ivančic – Brno-Střelice – Brno) – Znojmo (odbočka do Šatova) – Moravské Budějovice – Okříšky (240 Brno – Jihlava)
  • Břeclav – Lednice – rekreační železnice, parní jízdy

& Lanžhot – odjezdová tabule

& Brodská

# Kúty (SK)

končí česká trať 250 a dále jako slovenská 010

  • popis slovenské tratě 010 na Wikipedii
  • z Kútu trať do Trnavy

& Sekule

& Moravský Svätý Ján

& Závod

& Velké leváre

& Malacky

& Plavecký Štvrtok

# Zohor

  • trať do Záhorská Ves – Zohor – Plavecký Mikuláš

# Děvínská Nová Ves

  • trať do rakouského Marchegg (ÖBB)

& Bratislava-Lamač

& Bratislava-Železná studénka

# Bratislava hlavná štanica

  • trať do Žiliny
  • trať do Štúrova
  • trať do Komárna
  • trať do Hegyeshalomu
  • trať do Parndorfu

Seznam železničních tratí na Slovensku – Wikipedia

Schéma tratí slovenské železnice – Wikicomon

Bližší popis tratí z Wikipedie a Zelpage:

Wikipedia trať 231

Wikipedie trať 230

Wikipedia trať 250

Zelpage 231

Zelpage 230

Zelpage 250

Tipy na výlety kolem tratě:

ZA ZANIKLOU VÁLEČNOU TOVÁRNOU I VYSOKÝMI ŽELEZNIČNÍMI MOSTY

(Nihovský, Lubeňský a Loučský tunel v úseku Nihov – Tišnov, tyto tři tunely sloužily na konci druhé světové války jako německé továrny na výrobu letadel Messerschmitt Bf 9 …)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *