Co v tomto příspěvku najdete:
- mapu (převzatou z českých stránek o Transsibiřské magistrále);
- odkazy na různé stránky o Transsibiřské magistrále;
- odkaz na video z oficiálních stránek Transibiřské magistrály;
- časová pásma Transsibiřské magistrály;
- schématické mapky a základní popis trasy Transsibiřské magistrály podle knihy cestovatele Václava Turka (Historická trasa, Kazaňská, Nižněgorodská, odbočky do Číny a Mongolska, přehled km a velkých řek, které Transsib překonává);
- rozpis nejznámějšího vlaku Rossija na Transsibiřské magistrále;
- typy vlaků a vagonů na Transsibu;
- plánek a text k výchozí stanici Moskva-Jaroslavskij vokzal – nádraží.
Mapa od Transsibiřská magistrála CZ
Různé odkazy
česká Wikipedia: Transsibiřská magistrála
Knihy o Transsibiřské magistrále od Václava Turka
Wikipedia o Transsibiřské magistrále
Wikivoyage – cestovatelská Wikipedie, pokračování VÝLET PO КРУГОБАЙКАЛСКОЙ
O Transsibiřské magistrále promítá i Martin Loew
Video z cesty po TransSibu
v angličtině http://eng.rzd.ru/vtour/index.html
v ruštině http://www.rzd.ru/vtour/index.html
kompletní video záznam celé trasy z Moskvy do Vladivostoku – virtuální prohlídku vytvořil ruský Google pro službu Google Maps – už mimo provoz
Popis trasy – měst a vsí (города и деревни)
Vyžaduje Flash Player 7, resp. např. v Chrome je třeba (vždy? – hláška) povolit.
K tomu článek na ŽelPage z roku 2007
Vladivostok – Na webových stránkách Ruských železnic se můžete vžít do role cestovatele a absolvovat virtuální projížďku po legendární transsibiřské magistrále. Trasa expresu „Rossija“ vede již přes 100 let z Moskvy do Vladivostoku. Co všechno projížďka nabízí? Lze se volně procházet po soupravě, vstupovat do kupé, komunikovat s posádkou vlaku či ostatními cestujícími anebo sledovat z oken ubíhající krajinu.
V rámci soupravy máte na výběr mezi třemi typy vozů: „Kupječnyj vagon“, „Spalnyj vagon“ a „Restoran“, velkoprostorové spací vozy „Plackarty“ však nejsou v simulaci obsaženy. Téměř týden trvající cesta je zachycena den po dni – vždy v jednom vybraném okamžiku. Během cesty k Tichému oceánu (délka trasy přesahuje 9 200 kilometrů) vlak zastaví v některých známých městech: kupříkladu v Jekatěrinburgu, Novosibirsku či Krajsnojarsku. Zde můžete z vlaku vystoupit a rozhlédnout se na nádraží. Kromě nádražní architektury jsou velmi zajímavé také interiéry a exteriéry ruských vagonů. Hodně se odlišují od těch, na něž jsme zvyklí ve střední Evropě. Výborným doplňkem je především známý samovar, pomocí něj můžete rychle připravit čaj nebo polévku. Technické řešení virtuální projížďky je ve formátu Flash. Vzhledem k zaměření aplikace na cestovatele z celého světa je překvapivé, že k dispozici je pouze ruský jazyk. Nicméně, ovládání cestovatele je velice intuitivní a lze jej zvládnout i bez jeho znalosti.
Jak funguje ovládání
Ovládání je založeno na použití myši: pomocí ní se otáčíte kolem své osy, buďto doleva nebo doprava. Pokud se na displeji objeví velká šipka, jejím následováním (kliknutím myší) se přesunute na pozici, na kterou šipka ukazuje. Všecny dostupné pozice jsou schematicky znázorněny na spodní liště formou fialových koleček (mezi jednotivými pozicemi se lze přesouvat také pomocí této lišty klikem na vybrané kolečko). Horní lišta naopak nabízí jednotlivé dny cesty, u vybaných dnů je uvedeno, ve kterém městě se vlak právě nachází. Stiskem šipky v pravém horním rohu se přesunete do dalšího dne (k přechodu mezi jednotlivými dny lze využít také horní lišty). Po celou dobu je k dispozici i zvukový doprovod.
Cesta do Vladivostoku na Vás čeká na webu RŽD.
Z knihy Václav Turek: Transsibiřská magistrála (1. vydání ve autorově nakladatelství říjen 2015)
Časová pásma:
Na celém TransSibu se užívá pro časové údaje v jízdních řádech moskevský čas, který může být odlišný od místního.
0 – Moskva, Jaroslavl, Vologda (vůči ČR +2 hod.)
+ 2 – Perm, Jekatěrinburg, Ťumeň
+ 3 – Omsk, Novosibirsk
+ 4 – Ačinsk-l, Krasnojarsk
+ 5 – Tajšet, Irkutsk, Ulan-Ude, Čita
+ 6 – Skovorodino, Magdagači, Archara
+ 7 – Bira, Chabarovsk, Vladivostok
Transsibiřská magistrála se rozděluje na několik tras a linek:
klasická Transsibiřská trať Moskva – Vladivostok
Transmongolská trať z Moskvy do Ulan Batar (Mongolsko) nebo do Pekingu (Beijing) – nelze dohledat ani v appce RŽD
Transmandurská trasa z Moskvy do Pekingu přes Mandžusko. – nelze dohledat ani v appce RŽD
za odkazy na TransSibirianExpres.net najdete mapky tras (hlásí, že nefungují s Google – lze je zvětšit na celou obrazovku) a stuený popis jednotlivých míst. Ostatně charakteristiku jednotlivých měst – zastávek najdete i v knize Václvava Turka.
Další tratě najdete v samostatném článku.
Cestování do Mongolská a Číny podle knihy Václava Turka
Cestující mohou použít:
- vlak číslo 43 Moskva-Nauški-Ulánbátar, který odjíždí každé úterý
ve 21.35 z Jaroslavského nádraží v Moskvě a do Ulánbátaru přijíždí
za 101 hodin a 5 minut. - vlak číslo 6C Moskva-Nauški-Ulánbátar, který odjíždí každý čtvrtek
z Jaroslavského nádraží ve 21.35 a do Ulánbátaru přijíždí za 101 hodin
a 5 minut. - vlak číslo 20 Moskva-Zabajkalsk-Peking. Z Moskvy je odbavován
každou sobotu. Z Jaroslavského nádraží odjíždí ve 23.45 a do Pekingu
přijíždí za 146 hodin a 1 minutu. - vlak číslo 43 Moskva-Nauški-Peking, který odjíždí každé úterý z Jaroslavského
nádraží ve 21.35 a do Pekingu přijíždí za 132 hodin
a 29 minut.
Idos:
úterý 23.1. 2019 | Moskva Iaroslavskaja | 0:35 | NZ 100 | ||||
neděle 27. 1. 2019 | Ulan-Ude Pass | 23:46 | 1:07 | NZ 362 | |||
Naushki | 7:51 |
tedy s přestupem a nejde zvolit cílovou zastávku Ulan-Batar. přesupuje se na vlak Irkutsk – Naushki
a z Moskvy se jede NZ 100 s odj. 0:35 výpis trasy – níže.
V aplikaci RŽD po iOS jsem od ledna do dubna nenašel úterky, středy, soboty na tyto vlaky volná místa a tudíž ani trasy vlaků do Ulan-bataru a Pekingu.
Rozdělení na úseky podle knihy Václava Turka:
• Moskevská železnice: Moskva-Alexandrov; 0.-113. km
• Severní: řeka Seraja-Jaroslavl-Svěča; 114.-818. km
• Gorkovská: Juma-Pibaňšur; 819.-1 221. km
• Sverdlovská: Čepca-Mangut; 1 222.-2 553. km
• Západosibiřská: Nazyvajevskaja-Antibesskij; 2 554.-3 706. km
• Krasnojarská: Mariinsk-Novonikolajevskij; 3 707.-4 486. km
• Východosibiřská: Jurty-Kiža; 4 487.-5 780. km
• Zabajkalská: Pětrovskij Závod – Žuravli; 5 781.-8 077. km
• Dálněvýchodní: Archara-Vladivostok; 8 078.-9 288. km
Na Idosu lze najít například trasu Moskva – Vladivostok, na které jezdí dva páry vlaků NZ 100/099 a Rossija.
NZ 100 / 099:
100Э | 00:35 Moskva Yaroslavský | 06:03 Vladivostok | 173: 28 |
099Э | 00:51 Vladivostok | 11:13 Moskva Yaroslavský | 178: 22 |
Vlak č. 100/099 jezdí denně (případně ob den) na trase Moskva – Vladivostok . Jeho harmonogram se mění po celý rok.
Zastavením 120 zastávek na trati vlak překročí vzdálenost 9300 km.
V tomto vlaku jsou k dispozici pouze vozy druhé a třetí třídy.
Tento vlak nabízí nižší ceny vstupenek než firmenny vlak 001/002 Rossiya.
Výpis trasy vlaku Rossija s časy
- časy jsou orientační, platí do 30. 1. 2016:
Moskva Jaroslavskaja | 0:35 | ||||
Rostow-Jaroslawskij | 3:59 | 4:01 | |||
Jaroslawl Pass | 4:54 | 4:59 | |||
Nerechta | 5:50 | 5:58 | |||
Kostroma Nowaja | 6:39 | 7:24 | |||
Sudislawl | 8:24 | 8:26 | |||
Galitsch | 9:45 | 10:25 | |||
Antropowo | 11:08 | 11:09 | |||
Nikolo-Poloma | 11:31 | 11:32 | |||
Nomsha | 11:45 | 11:46 | |||
Neja | 12:03 | 12:04 | |||
Brantowka | 12:28 | 12:29 | |||
Manturowo | 12:51 | 12:53 | |||
Scharja | 13:37 | 13:52 | |||
Jakschanga | 14:18 | 14:19 | |||
Ponasirewo | 14:41 | 14:42 | |||
Suprotiwnij | 14:53 | 14:54 | |||
Gostowskaja | 15:09 | 15:10 | |||
Schabalino | 15:37 | 15:38 | |||
Swetscha | 15:58 | 15:59 | |||
Kotelnitsch 1 | 16:43 | 16:45 | |||
Kirow Pass | 18:12 | 18:32 | |||
Glazov(RUS) | 22:01 | 22:04 | |||
Balesino | 22:35 | 23:01 | |||
Wereschagino | 1:11 | 1:13 | |||
Perm 2 | 3:20 | 3:40 | |||
Kungur | 5:07 | 5:12 | |||
Ekaterinburg Pass | 9:16 | 10:10 | |||
Tjumen | 15:07 | 15:27 | |||
Jalutorowsk | 16:43 | 16:45 | |||
Sawodoukowskaja | 17:06 | 17:08 | |||
Ischim | 19:38 | 19:53 | |||
Masljanskaja | 20:34 | 20:35 | |||
Nasiwaewskaja | 21:43 | 21:45 | |||
Omsk | 23:16 | 23:32 | |||
Tatarskaja | 1:34 | 1:36 | |||
Tschani | 2:10 | 2:12 | |||
Osero-Karatschinskoe | 2:27 | 2:31 | |||
Barabinsk | 3:35 | 4:05 | |||
Kargat | 5:34 | 5:36 | |||
Ob(RUS) | 7:25 | 7:27 | |||
Novosibirsk(RUS) | 7:46 | 8:42 | |||
Bolotnaja | 10:32 | 10:34 | |||
Jurga 1 | 11:00 | 11:02 | |||
Taiga | 12:02 | 12:05 | |||
Ansherskaja | 12:36 | 12:38 | |||
Mariinsk | 14:20 | 14:47 | |||
Tjashin | 15:37 | 15:39 | |||
Bogotol | 16:39 | 16:41 | |||
Achinsk 1 | 17:34 | 17:36 | |||
Krasnojarsk Pass | 20:21 | 20:56 | |||
Ujar | 22:55 | 22:56 | |||
Saosernaja | 23:34 | 23:35 | |||
Kansk-Enisejskij | 0:50 | 0:52 | |||
Ilanskaja | 1:29 | 1:46 | |||
Ingaschskaja | 2:14 | 2:15 | |||
Reschoti | 2:55 | 2:56 | |||
Jurti | 3:33 | 3:35 | |||
Tajshet | 4:00 | 4:03 | přestup na BAM | ||
Nishneudinsk | 6:31 | 6:44 | |||
Tulun | 8:23 | 8:25 | |||
Kujtun | 9:32 | 9:34 | |||
Sima | 10:26 | 10:56 | |||
Salari | 11:51 | 11:53 | |||
Tscheremchowo | 12:55 | 12:57 | |||
Usole-Sibirskoe | 14:00 | 14:02 | |||
Angarsk | 14:31 | 14:33 | |||
Irkutsk-Sort | 15:15 | 15:17 | |||
Irkutsk Passajirskij | 15:31 | 16:06 | |||
Sljudjanka 1 | 18:12 | 18:14 | |||
Bajkalsk | 19:04 | 19:06 | |||
Misowaja | 21:03 | 21:05 | |||
Timljuj | 22:05 | 22:07 | |||
Selenga | 22:26 | 22:28 | |||
Ulan-Ude Pass | 23:46 | 0:16 | |||
Zaudinskij | 0:32 | 0:33 | |||
Saigraewo | 1:15 | 1:17 | |||
Gorchon | 2:14 | 2:16 | |||
Petrowskij Sawod | 2:54 | 2:56 | |||
Bada | 4:42 | 4:44 | |||
Chilok | 5:40 | 6:01 | |||
Tschita 2 | 10:53 | 11:29 | |||
Karymskaia | 13:35 | 13:53 | |||
Solnzewaja | 15:53 | 15:55 | |||
Shilka-Passajirskai | 16:36 | 16:38 | |||
Priiskowaja | 17:26 | 17:28 | |||
Kuenga | 18:06 | 18:20 | |||
Tschernischewsk-Saba | 19:27 | 19:57 | |||
Silowo | 21:42 | 21:44 | |||
Sbega | 23:09 | 23:10 | |||
Ksenewskaja | 23:59 | 0:01 | |||
Mogocha | 2:09 | 2:24 | |||
Amasar | 4:10 | 4:30 | |||
Erofej Pavlovich | 6:31 | 6:52 | |||
Uruscha | 8:42 | 8:44 | |||
Skoworodino | 10:40 | 10:44 | |||
Taldan | 12:33 | 12:34 | |||
Magdagatschi | 14:15 | 14:30 | |||
Tigda | 15:27 | 15:32 | |||
Uschumun | 16:09 | 16:11 | |||
Schimanowskaja | 17:58 | 18:00 | |||
Ledjanaja | 18:37 | 18:38 | |||
Swobodnij | 19:12 | 19:17 | |||
Belogorsk | 20:11 | 20:53 | |||
Ekaterinoslawka | 22:16 | 22:18 | |||
Zavitaia | 22:59 | 23:01 | |||
Bureia | 23:37 | 23:39 | |||
Archara | 0:29 | 0:31 | |||
Kundur-Chabarowskij | 1:56 | 1:57 | |||
Oblutsche | 2:41 | 2:56 | |||
Iswestkowaja | 3:42 | 3:43 | |||
Birakan | 3:59 | 4:00 | |||
Teploe Osero | 4:18 | 4:19 | |||
Izvestkovij zavod | 4:28 | 4:29 | |||
Bira | 5:05 | 5:06 | |||
Birobidshan | 5:46 | 5:53 | |||
In(RUS) | 6:49 | 6:50 | |||
Chabarowsk 1 | 8:20 | 9:30 | |||
Werino | 10:35 | 10:36 | |||
Chor | 10:50 | 10:51 | |||
Wjasemskaja | 11:33 | 11:48 | |||
Rosengartowka | 12:45 | 12:46 | |||
Bikin | 13:20 | 13:24 | |||
Burlit-Wolotschaews. | 13:57 | 13:58 | |||
Lutschegorsk | 14:08 | 14:11 | |||
Guberowo | 14:39 | 14:41 | |||
Ebergard | 14:59 | 15:00 | |||
Dalneretschensk 1 | 15:13 | 15:18 | |||
Lazo | 15:30 | 15:31 | |||
Grushevoe | 15:40 | 15:41 | |||
Prochasko | 15:59 | 16:00 | |||
Rushino | 16:20 | 16:35 | |||
Lesozavodsk 1 | 16:47 | 16:49 | |||
Schmakowka | 17:17 | 17:19 | |||
Sungach | 17:43 | 17:44 | |||
Swijagino | 17:55 | 17:57 | |||
Spassk-Dalnij | 18:28 | 18:33 | |||
Mutschnaja | 19:09 | 19:11 | |||
Sibirzewo | 19:30 | 19:33 | |||
Osernaja Pad | 20:07 | 20:09 | |||
Ussuriisk | 20:43 | 21:02 | |||
Baranovskij | 21:26 | 21:27 | |||
Ugolnaja | 22:19 | 22:24 | |||
Vladivostok | 23:03 |
Více k trase TrasSibu podle TransSib.ru na samostatných stránkiách a podstránkách na tomto serveru
001/002 Rossiya
002М | |||
001М | 19:10 Vladivostok | 14:13 Moskva Yaroslavsky | 139: 03 |
Cesta na transsibiřský expres „Rossiya“ je nejdelší jízdou vlakem na světě. Vlak vede přes dva kontinenty a 90 měst. Doba jízdy je 6 dní.
Vlak má vagony 1., 2. a 3. třídy, stejně jako pěkný restaurační vůz.
Rossiya vlak je považován za jeden z nejlepších vlaků v Rusku, pokud jde o službu, přátelský personál a údržbu.
Na trase lze cestovat i s jedním nebo dvěma přestupy
Moskva – (Jaroslawl-Glawnij) – Krasnojarsk – Vladivostok (zkuste porovnat nalezením spojení)
Typy vlaků a vagónů podle knihy Václava Turka:
Typy vlaků
Speciální, po Transsibu jezdí vlak „Zlatý orel“, luxusní hotel na kolech, který cestujícím nabízí opravdu královský komfort. Je vypravován z Moskvy do Vladivostoku a také do Ulánbátaru a Pekingu. Všechna kupé jsou dvoumístná, v každém je WC a sprchový kout.
Firemní, komfortní a rychlé vlaky. Nejznámější z nich je
vlak „Rossija“, vypravovaný z Moskvy do Vladivostoku.
K dalším patří vlak „Okean“, vypravovaný z Chabarovsku do Vladivostoku,
vlak „Bajkal“, vypravovaný z Moskvy do Irkutsku,
vlak „Sibirjak“, jezdící na trase Moskva-Novosibirsk
a vlak „Jenisej“, vypravovaný z Moskvy do Krasnojarsku.
Tyto vlaky mají minimální počet zastávek, zastavují přibližně po 300 až 400 kilometrech. Součástí je zavazadlový a jídelní vůz, vagón se sprchami, s pračkou, obchodem, s kinosálem a počítačový vagón. Design vlaku je laděn v určitém stylu. Například vlak „Bajkal“ je stylizován jako loď, kupé jako kajuty a zaměstnanci nosí námořnické uniformy.
Vagóny jsou vybavené záchodem, sprchovým koutem, koutkem pro vaření čaje a kávy, klimatizací a k dispozici jsou noviny, časopisy i knihy. Také cena je oproti obyčejným vlakům přibližně o 70 procent vyšší.
Skoryje (rychlíky) vlaky se pohybují průměrnou rychlostí 50 km/hod, zastavují pouze ve velkých městech. Vlaková souprava má vždy nejméně dva plackartnyje vagóny. Komfort se nikterak neliší od pasažérského vlaku.
Pasažérské vlaky, těchto vlaků jezdí na Transsibu nejvíce. Je v nich nejméně doplňkových služeb. Soupravy mají více plackartných a obščich vagónů. Jsou to nejlevnější dálkové vlaky na Transsibu a zastavují v největším počtu stanic.
Poštovní a zavazadlové vlaky, zastavují takzvaně u každého sloupu, tedy i v těch nejmenších stanicích. Mají hlavně poštovní a zavazadlové vagóny, ale i několik plackartných a obščich. Na velké vzdálenosti jimi většinou
Vagóny
Ruské vlaky mají několik typů vagónů: siďáčije (sedačkové, k sedění),
obščije (obecné, bez místenky), plackartnyje (místenkové — s místenkou
pro lehátko), kupé a kupé lux.
V sedačkových vagónech jsou sedačky většinou tvrdé, aleje možné
se setkat i s měkkými. Tyto vagóny jezdí jen na krátké vzdálenosti.
Plackartnyj vagón je lůžkový a je rozdělen na prostory bez dveří,
v každém jsou čtyři místa, dvě dolní a dvě horní. Naproti přes chodbičku jsou
ještě dvě boční místa, jedno dolní a jedno horní.
Obščije vagóny jsou stejné jako plackartnyje, využívají se na krátké
vzdálenosti pouze na sezení. Horní místa se nepoužívají a cestující sedí po
třech na spodních sedadlech. Na bočních místech jsou cestující jen po dvou
na spodním místě. V kupé vagónu jsou prostory po čtyři pasažéry, jednotlivá kupé jsou
uzavřena dveřmi.
Kupé lux je pro dva, oddíl je uzavřený dveřmi a vybavenost kupé
záleží na komfortu konkrétního vlaku (zrcadlo, televize, DVD, sprcha, záchod…).
Kupé může být ženské (Ž), mužské (M) nebo smíšené (S). Samotné
kupé se ve vlaku nijak neznačí.
Trasy TransSibu
podle knihy Václava Turka:
Hlavní trať TransSibu – kilometry
Moskva-Jaroslavská 0
Mytišči 18
řeka Kljazma 25
Puškino 30
Sergijev-Posad 70
řeka Seraja 114
Rostov-Jaroslavlskij 224
řeka Kotorosl’ 280
Jaroslavl-Glavnyj 282
řeka Volha 290
Danilov 356
řeka Kostroma 448
Bij 449
Něja 598
řeka Něja 601
řeka Unža 655
řeka Bětluga 692
Sarja 699
Kotělnič-1 869
řeka Vjatka 870
řeka Střiži 929
Kirov 956
řeka Kosa 1069
Glazov 1163
řeka Čepca 1220
řeka Kama 1432
Perm-2 1434
řeka Iren 1532
řeka Sylva 1567
Šalja 1669
řeka Utká 1735
řeka Čusovaja 1767
Pěrvouralsk 1771
Hranice Evropa-Asie 1778
Jekatěrinburg 1814
řeka Pyšma 1944
Ťumeň 2139
řeka Pyšma 2166
Jalutorovsk 2212
řeka Tobol 2215
Išim 2428
řeka Išim 2432
Karbyševo-1 2706
řeka Irtyš 2707
Omsk 2711
Barabinsk 3035
řeka Kargat 3158
řeka Čulym 3205
řeka Čik 3300
řeka Ob 3332
Novosibirsk 3336
Jurga-1 3491
řeka Tom 3499
Tajga 3565
Anžerskaja 3596
řeka Jaja 3625
Mariinsk 3713
řeka Kija 3715
řeka Čulym 3912
Ačinsk-1 3914
Krasnojarsk 4098
řeka Jenisej 4100
řeka Sitik 4167
řeka Balaj 4213
Ujar 4229
řeka Rybnaja 4239
řeka Kan 4346
Ilanskaja 4376
řeka Pojma* 4411
Tajšet 4515
Nižněudinsk 4679
řeka Uda 4686
Tulun 4795
řeka Ija 4801
Zima 4934
řeka Oka 4938
Čermchovo 5055
řeka Bělaja 5099
řeka Kitoj 5138
Angarsk 5145
řeka Irkut 5183
Irkutsk 5185
řeka Olcha 5200
Sljuďjanka-1 5311
řeka Bězymjannaja 5327
řeka Utulik 5338
Utulik 5339
řeka Solzan 5347
řeka Chara-Murin 5364
řeka Sněžnaja 5383
Vydrino 5384
řeka Vydrinaja 5399
řeka Anasovka 5408
Tanchoj 5420
řeka Perejomnaja 5424
řeka Mišicha 5452
Mysovaja 5477
řeka Bolšajarečka 5523
Selenga 5562
řeka Selenga 5618
Ulan-Ude 5641
řeka Uda 5648
Zaudinskij 5649
Petrovskij-Závod 5784
Chilok 5934
řeka Chilok 6095
řeka Citinka 6197
Čita-2 6198
Tarskaja 6307
řeka Urulga 6338
Priiskovaja 6489
řeka Něrča 6491
řeka Kuenga 6565
Černyševsk-Zabajkalskij 6587
řeka Undurga 6713
řeka Bělyj Urjum 6731
řeka Bělyj Urjum 6735
řeka Bělyj Urjum 6756
řeka Comyj Urjum 6758
řeka Čomyj Urjum 6781
řeka Comyj Urjum 6783
řeka Verchněje Olongro 6914
Mogoča 6906
řeka Nižněje Olongro 6914
řeka Amazar 7001
řeka Bolšaja Čičatka 7008
řeka Urka 7109
řeka Malaja Omutnaja 7140
řeka Bolšaja Omutnaja 7156
řeka Uruša 7208
řeka Bolšoj Madalan 7249
řeka Ol’doj 7251
Bamovskaja 7273 – přestup na malý BAM: Bamovskaja (0. km) – Tynda (182. km) – Berkakit (399. km)
Gorelyj 7278
řeka Bolšoj Něver 7305
Skovorodino 7306
Magdagači 7494
řeka Malaja Pjóra 7798
Svobodnyj 7807
řeka Zeja 7817
řeka Tom 7864
Bělogorsk 7866
řeka Zavitaja 7970
Zabitaja 7985
Bureja 8030
řeka Byreja 8035
řeka Domikan 8048
Archara 8080
řeka Archara 8086
řeka Uril 8119
Tonnělnyj 8143
řeka Mutnaja 8158
řeka Chingan 8189
Oblučje 8190
Izvěstkovaja 8234
řeka Kuldur 8241
řeka Bolšaja Kamenuška 8272
řeka Nikita 8305
Byra 8306
řeka Trek 8334
Birobidžan-1 8351
Voločajevka-1 8474
řeka Amur 8512
Chabarovsk-1 8523
řeka Kija 8593
řeka Choř 8606
řeka Podchorjonok 8615
Vjazemskaja 8651
řeka Bira 8720
řeka Bikin 8760
řeka Bolšaja Ussurka 8870
Rižino 8931
řeka Ussuri 8935
řeka Dmitrijevka 9079
řeka Ilistaja 9119
Ussurijsk 9177
Kiparisovo 9226
Ugolnaja 9255
Vtoraja rječka 9279
Vladivostok 9288
Historická trať TansSibu – kilometry
Moskva-Kazaňská 0
řeka Moskva 114
Kolomna 115
řeka Oka 119
Rjazaň 199
Rjažsk 313
řeka Vjorda 378
Moršansk 444
řeka Cna 451
Bašmakovo 542
Penza 711
řeka Sura 712
řeka Sura 788
Kuzněck 831
Syzraň-1 962
Okťjabrsk 975
řeka Volha 985
Capajevsk 1055
řeka Samara 1096
Samara 1098
řeka Bolšoj Kiněl 1133
Novootradnaja 1191
Abduliho 1372
Čušmy-1 1574
Ufa 1621
řeka Ufa 1642
Aša 1725
řeka Jurjuzaň 1795
Kropačjovo 1782
řeka Bolšaja Šatka 1884
Zlatoust 1941
Miass 2006
Celjabinsk 2101
řeka Tobol 2365
řeka Išim 2617
Miškino 2268
Kurgan 2359
Gorbunovo 2558
hranice s Kazachstánem 2560
Petropavlovsk 2626
hranice s Kazachstánem 2742
Isifkul’ 2761
Karbyševo-1 2894
Omsk 2900
Kazaňská trať
Moskva-Kazaňská 0
Věkovka 206
řeka Oka 289
Arzamas-2 410
Sergač 524
řeka Sura 567
řeka Volha 754
Kazaň 793
řeka Vjatka 942
Agryz 1097
řeka Kama 1159
Krasnoufimsk 1443
Jekatěrinburg 1668
Nižegorodská trať
Moskva-Jaroslavská 0
Mytišči 18
Drezna 80
řeka Kljazma 101
Vladimír 191
řeka Něrl 202
řeka Kljazma 253
Kovrov-1 255
řeka Kljazma 366
Nižnij-Novgorod 440
řeka Volha 444
Semjonov 509
řeka Vetluga 570
Šachuňja 681
Kotělnič-1 809
Na některých zastávkách Transsibu neexistují nástupiště, a proto je nástup velmi problematický zvláště pro starší a zdravotně postižené:
Moskva-Jaroslavskij vokzal – fotka a plánek z aplikace RŽD
Jaroslavské nádraží během své existence mělo několik pojmenování: do roku 1870 Troické, do roku 1922 Jaroslavské, do roku 1955 Severní. Je to největší nádraží hlavního města a jedno z devíti železničních nádraží Moskvy. Dnes zde začíná nejdelší železniční trať na světě — Transsibiřská magistrála*. Každodenně odtud vypravují okolo 300 dálkových vlaků a stovky příměstských. Má šestnáct kolejí a jedenáct nástupišť. Každou hodinu odbaví 8 000 cestujících (Praha Hlavní nádraží odbaví každou hodinu okolo 3 500 cestujících). Rozkládá se na Komsomolském náměstí, to je Moskvany také nazýváno náměstí Tří Nádraží.
Jaroslavské nádraží spojuje Moskvu s oblastmi na severu, Uralem,
Sibiří, Dálným východem a také s Čínou, Mongolském a KNDR, městy Jaroslavl,
Vladivostok, Vorkruta, Archangefsk, Kirov, Čita a další. Vedle nádraží
ze strany Leningradského nádraží se nachází pavilon stanice metra Komsomolskaja
a budova s kancelářemi Moskevské železnice. V bezprostřední
blízkosti tohoto komplexu staveb najdete také Kazaňské nádraží.