Návrh GVD 2020 a přečíslování tratí SŽDC

Aktualizovaný stav po projednání s objednateli a dopravci ke dni 2. 9. 2019.

ze stránek SŽDC

 

Návrh je vydán podle zákona č. 266/1994 Sb. v platném znění a je určen pro účel jeho projednání s Ministerstvem dopravy, krajskými úřady a dopravci.

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, připomínky a podněty k Návrhu jízdního řádu nevyřizuje.

Mapa tratí po přečíslování (PDF)

Mapa tratí platná v roce 2019

Číslo tratěTraťový úsekPůvodní číslo tratě
001Praha – Česká Třebová – Brno – Kúty (dálková doprava)nová: 011, 010, 260, 250
002Praha – Česká Třebová – Přerov – Bohumín (dálková doprava)nová: 011, 010, 270
010Kolín – Česká Třebová (regionální doprava)zůstává v návrhu jen Lex Orlice
011Praha – Kolín (regionální doprava)zůstává, v návrhu z R jen Lex a nové Sp
012Pečky – Bečváry, Bošice – Kouřimzůstává
014Kolín – Ledečkozůstává
015Přelouč – Prachovicezůstává
016Holice – Chrudimzůstává
017Česká Třebová – Dzbel, Chornice – Velké Opatovicezůstává
018Choceň – Litomyšlzůstává
019Česká Třebová – Zábřeh na Moravě, Rudoltice v Čechách – Lanškrounzůstává
020(Praha -) Velký Osek – Hradec Králové – Choceňzůstává
021Týniště nad Orlicí – Letohrad, Častolovice – Solnicezůstává, původně dříve Častalovice - Solnice jako trať 022
023Doudleby nad Orlicí – Rokytnice v Orlických horáchzůstává
024Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvůrzůstává
025Dolní Lipka – Hanušovicezůstává
026Týniště nad Orlicí – Broumov, Starkoč – Václavicezůstává
028Opočno pod Orlickými horami – Dobruškazůstává
030(Hradec Králové -) Jaroměř – Libereczůstává
031Pardubice – Hradec Králové – Jaroměřzůstává
032Jaroměř – Trutnovzůstává
034Smržovka – Josefův Důlzůstává
035Železný Brod – Tanvaldzůstává
036Liberec – Harrachov – Szklarska Poręba Górnazůstává
037Liberec – Jindřichovice pod Smrkem, Frýdlant v Čechách – Černousyzůstává
038Raspenava – Bílý Potok pod Smrkemzůstává
040Chlumec nad Cidlinou – Trutnovzůstává
041Hradec Králové – Jičín – Turnovzůstává
042Martinice v Krkonoších – Rokytnice nad Jizerouzůstává
043Trutnov – Lubawkazůstává
044Kunčice nad Labem – Vrchlabízůstává
045Trutnov – Svoboda nad Úpouzůstává
046Lomnice nad Popelkou - Stará Pakazůstává
047Trutnov – Teplice nad Metujízůstává
060Poříčany – Nymburkzůstává
061Nymburk – Jičínzůstává
062Chlumec nad Cidlinou – Křineczůstává
063Bakov nad Jizerou – Dolní Bousovzůstává
064Mšeno – Mladá Boleslav – Lomnice nad Popelkouzůstává
070Praha – Turnovzůstává
071Nymburk – Mladá Boleslavzůstává
072Ústí nad Labem – Lysá nad Labemzůstává
073Ústí nad Labem – Děčínzůstává
074Čelákovice – Neratovicezůstává
076Mělník – Mšenozůstává
080Mladá Boleslav – Jedlová (- Rumburk)zůstává
081Děčín – Benešov nad Ploučnicí – Rumburkzůstává
082Česká Kamenice - Kamenický Šenovzůstává
083Děčín – Bad Schandau – Dolní Poustevna – Rumburkzůstává
084Rumburk – Panský – Mikulášovice, Rumburk – Krásná Lípa – Panskýzůstává
086Liberec – Česká Lípa – Benešov nad Ploučnicízůstává
087Lovosice – Česká Lípazůstává
089Liberec – Zittau – Rybniště, Varnsdorf – Seifhennersdorfzůstává
090(Praha -) Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem (- Děčín)zůstává
091Praha-Hostivař – Kralupy nad Vltavouzůstává
092Neratovice – Kralupy nad Vltavouzůstává
093Kralupy nad Vltavou – Kladnozůstává
094Vraňany – Lužec nad Vltavouzůstává
095Vraňany – Zlonicezůstává
096Roudnice nad Labem – Břízazůstává
097Lovosice – Teplice v Čecháchzůstává
110Kralupy nad Vltavou – Lounyzůstává
111Kralupy nad Vltavou – Velvaryzůstává
113Lovosice – Mostzůstává
114Lovosice – Postoloprtyzůstává
120Praha – Kladno – Rakovníkzůstává
121Hostivice – Podlešínzůstává
122Praha – Hostivice – Rudná u Prahyzůstává
123Most – Žatec západzůstává
124Lužná u Rakovníka – Jirkovzůstává
126Most – Rakovníkzůstává
130Děčín – Kadaň-Prunéřovzůstává
131Ústí nad Labem – Úpořiny – Mostzůstává
132Kadaň-Prunéřov – Polákyzůstává
133Děčín – Telnicezůstává
134Teplice v Čechách – Litvínovzůstává
135Most – Moldava v Krušných horáchzůstává
137Chomutov – Cranzahlzůstává
140Chomutov – Karlovy Vary – Chebzůstává
141Karlovy Vary – Merklínzůstává
142Karlovy Vary dolní nádraží – Johanngeorgenstadtzůstává
144Nová Role – Loket předměstízůstává
145Sokolov – Kraslice – Zwotentalzůstává
146Cheb – Luby u Chebuzůstává
147Cheb – Bad Brambach (– Zwickau)zůstává
148Cheb – Hranice v Čechách, Aš – Selb-Plößberg (– Hof)zůstává
149Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně, Krásný Jez – Horní Slavkov-Kounicezůstává
160Plzeň – Žateczůstává
161Rakovník – Bečov nad Teplouzůstává
162Rakovník – Kralovice u Rakovníkazůstává
170(Praha -) Beroun – Plzeň – Klatovypůvodně 170+ z Plzně 183
171Praha – Beroun (regionální doprava)zůstává
172Zadní Třebaň – Lochovicezůstává
173Praha – Rudná u Prahy – Berounzůstává
174Beroun – Rakovníkzůstává
175Rokycany – Nezvěsticezůstává
176Plzeň – Radnicenová, tunel
177Pňovany zastávka – Bezdružicezůstává
178Plzeň – Chebnově, rozdělena 170
179Cheb – Schirnding (– Marktredwitz)zůstává
180Plzeň – Domažlice – Furth im Waldzůstává
181Nýřany – Heřmanova Huťzůstává
182Staňkov – Poběžovicezůstává
183Klatovy – Železná Ruda-Alžbětínzkrácena, z Plzně 170
184Domažlice – Planá u Mariánských Láznízůstává
185Horažďovice předměstí – Domažlicezůstává
186Svojšín – Borzůstává
190České Budějovice – Strakonicezkrácena, do Plzně pokračuje 191
191Plzeň – Strakonicezůstává
192Nepomuk – Blatnábývala 191
194České Budějovice – Černý Křížzůstává
195Rybník – Lipno nad Vltavouzůstává
196České Budějovice – Summerauzůstává
197Číčenice – Nové Údolízůstává
198Strakonice – Volaryzůstává
199České Budějovice – České Velenicezůstává
200(Praha -) Beroun – Protivín (- České Budějovice)zůstává
201Tábor – Ražicezůstává
202Tábor – Bechynězůstává
203Březnice – Strakonicezůstává
204Březnice – Rožmitál pod Třemšínemzůstává
210Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany, Vrané nad Vltavou – Dobříšzůstává
212Čerčany – Světlá nad Sázavouzůstává
220(Praha -) Benešov u Prahy – České Budějovicezůstává
221Praha – Benešov u Prahy (regionální doprava)v návrhu bez R Sp Sázava a Posázavský Sp
222Benešov u Prahy – Trhový Štěpánovzůstává
223Olbramovice – Sedlčanyzůstává
224Tábor – Horní Cerekevzůstává
225Havlíčkův Brod – Veselí nad Lužnicízůstává
226Veselí nad Lužnicí – České Velenicezůstává
227Kostelec u Jihlavy – Slavonicezůstává
228Jindřichův Hradec - Obrataňzůstává
229Jindřichův Hradec - Nová Bystřicezůstává
230(Praha -) Kolín – Havlíčkův Brodzůstává
231(Praha -) Lysá nad Labem – Kolínv úseku Pha - Lysá trať 232
232Praha – Lysá nad Labem – MiloviceU z Prahy jako byla 231
233Čelákovice – Mochovzůstává
235Kutná Hora – Zruč nad Sázavouzůstává
236Čáslav – Třemošnicezůstává
237Havlíčkův Brod – Humpoleczůstává
238Pardubice – Havlíčkův Brodzůstává
240Brno – Jihlavazůstává
241Znojmo – Okříškyzůstává
243Moravské Budějovice - Jemnicezůstává
244Brno – Hrušovany nad Jevišovkou – Šanov, Moravské Bránice – Ivančicezůstává
246Břeclav – Znojmozůstává
248Znojmo – Retz (-Wien)zůstává
250Havlíčkův Brod – Tišnov (- Brno)zkrácená
251Tišnov – Brno – Vranovice, Hrušovany u Brna – Židlochovice250, 244
252(Brno -) Vranovice – Kúty (regionální doprava)nová bez R
253Břeclav – Lednicezůstává
254Šakvice - Hustopeče u Brnazůstává
255Hodonín – Zaječízůstává
256Žďár nad Sázavou – Nové Město na Moravě – Tišnovpůvodně 251
257Křižanov – Studeneczůstává
260Česká Třebová – Brno – Vyškov na Moravě (regionální doprava)zůstává
261Svitavy – Žďárec u Skutčezůstává
262Skalice nad Svitavou – Velké Opatovicezůstává
270Šumperk – Zábřeh na Moravě – Přerov, Olomouc – Prostějov - Nezamyslicenově ze Šumperku jen do Přerova, dále do Ostravy jako 271 a přidána trať 301 z Červenky do Nezamyslic
271Přerov – Bohumín, Mošnov, Ostrava Airport – Studénkanově, stále zanáška na Letiště Ostrava-Mošnov, pův. 271 Prostějov - Dzbel - nyní trať 306
272Bohumín – Chalupki – Katovice – Warszawa – Hel, Chalupki – Wroclaw – Berlin,  Bohumín – Zebrzydowice – Katowice,   Katowice – Kraków – Przemysl, Warszawa – Moskvanová
276Suchdol nad Odrou – Budišov nad Budišovkouzůstává
277Suchdol nad Odrou – Fulnekzůstává
278Suchdol nad Odrou – Nový Jičínzůstává
279Studénka – Bíloveczůstává
280Hranice na Moravě – Střelná (- Púchov), Horní Lideč – Bylnicezůstává
281Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěmzůstává
282Vsetín – Velké Karlovicezůstává
290Olomouc – Šumperkzůstává
291Šumperk – Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou – Sobotínzůstává
292Šumperk – Krnovzůstává
294Hanušovice – Staré Město pod Sněžníkemzůstává
295Lipová Lázně – Javorník ve Slezskuzůstává
297Mikulovice – Zlaté Horyzůstává
298Třemešná ve Slezsku – Osoblahazůstává
300Brno – Přerov (- Bohumín)zůstává
303Kojetín – Valašské Meziříčízůstává
304(Kroměříž/Chropyně -) Kojetín –Tovačovzůstává
305Kroměříž – Zborovicezůstává
306Prostějov – Dzbelpůvodně 271 z Prostějova do Dzbelu, ta přečíslována na 306
307Prostějov – Červenkapůvodně 273
308Litovel předměstí – Mladečpůvodně 274
309Olomouc – Drahanovicepůvodně 275 až na pův. 273
310Olomouc – Opavazůstává
311Valšov – Rýmařovzůstává
313Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědemzůstává
314Opava - Svobodné Heřmanicezůstává
315Opava – Hradec nad Moravicízůstává
317Opava – Hlučínzůstává
318Kravaře ve Slezsku – Chuchelnázůstává
320Ostrava – Bohumín – Čadcazůstává
321Opava – Ostrava – Havířov – Český Těšín, Ostrava-Svinov – Ostrava-Kunčicezůstává
322Cieszyn – Český Těšín – Frýdek-Místekzůstává
323Ostrava – Valašské Meziříčízůstává
324Frýdlant nad Ostravicí – Ostravicezůstává
325Studénka – Veřovicezůstává
326Dětmarovice – Petrovice u Karvinézůstává
330Přerov – Břeclavzůstává
331Otrokovice – Vizovicezůstává
340Brno – Uherské Hradištězůstává
341Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk, Újezdec u Luhačovic – Luhačovicezůstává
342Bzenec – Moravský Písekzůstává
343Hodonín – Vrbovcezůstává
T3Ústí nad Labem-Střekov - Velké Březno (- Zubrnice) (Turistická železniční linka)zůstává
T5Roudnice nad Labem - Libochovice (Turistická železniční linka)zůstává
MVZvláštní vlakyzůstává
Komentář k tabulce a ke změnám
Nškteré rychlíky, které si objednává určitý kraj (Pardubický LeoExpress Orlice z Prahy hl. n. 5:32 do Lichkova nebo Olomoucký kraj R Bouzov: Olomouc – Brno) budou uváděny v tabulkách na regionálních tratích, tedy LeoExpress Orlice na 011 a 010 … ale nikoli na dálkové 001!!!)
Přečíslování je také hodně s ohledem na to, kdo vlaky na trati platí, tedy kraje – rozdělení tratí, které přesahovaly do různých krajů.
Největší změnou je asi trať 270, která nyní vede z Šumperku!!! přes Zábřeh – Červenku (z Červenky vložili do této trati původně trať 301 do Prostějova a Nezmyslic) a dále pak pouze do Přerova!!! navazující tratí do Ostravy je trať 271 z Přerova do Bohumína. Původně tra´t 271 vedla z Prostějova do Dzbelu.
V podobném duchu: 090 původně z Prahy do Děčína byla rozdělena na 091 z Prahy-Hostivaře přes Prahu Libeň do Kralup, 090 vede z Kralup (se zanáškou z Prahy) pouze do Ústí nad Labem (a dále se zanáškou do Děčína).
Trať 130 původně Ústí nad Labem – Klášterec nad Ohří je upravena na Děčín – Kadaň-Prunéřov a její návazná trať 140 je vedena už z Chomutova – Karlovy Vary – Cheb.
Trať 190 původně Plzeň – České Budějovice  je rozdělena na tratě 190 České Budějovice – Strakonice a 191 Strakonice – Plzeň.
Trať 170 původně Praha – Plzeň – Cheb je vedena Praha – Plzeň – Klatovy, přičemž z Plzně na Cheb vede trať 178.
Trať 200 (z Prahy přes Rudnou do) Berouna – Zdice – Písek byla prodloužena až do Protivína
Novinkou je zavedení tabulek dálkových tratí po koridorech 001 Praha – Česká Třebová – Brno – Kúty a 002 Praha – Česká Třebová – Přerov – Ostrava – Bohumín.

Nově zapsaná trať 272 Bohumín – Chalupki – Katovice – Warszawa – Hel, Chalupki – Wroclaw – Berlin,  Bohumín – Zebrzydowice – Katowice,   Katowice – Kraków – Przemysl, Warszawa – Moskva.
Z navrhovaných novinek kromě zmíněného LeoExpressu Orlice z Prahy dopoledne do Lichkova, odpoledne do Wroclawi. Dále bude jezdit LeoExpress i z Bohumína do Bratislavy po slovenské straně. Chopin bude ukončen v Bohumíně a jako noční rychlík z Bohumína v 1:40 pojede NightJet z Berlína do Wien (Břeclav přij. 4:10) a obráceně z Břeclavi (23:50) v Bohumíně v 2:15.
Tyto rychlíky je nutné hledat na 001 a pak na 330. Nezastavují v Přerově.
Z Přerova jede 0:16 Sp vlak do Zlína.
Bude obnoven R 477 Metropol z Břeclavi do Budapesti, resp. z Prahy, 21:56 ale v Břeclavi bude nocovat od 1:13, čímž nelze stihnout NightJet.
(jde to max. Vindobonou, která je v Břeclavi už v 21:52, nebo v pracovní dny LeoExpressem v Břeclavi v 22:35 nebo RegioJetem v 22:52)
NightJet se z Prahy dá stihnout Slovakií do Humenného v 22:15, ale s přestupem v Ostravě-Svinově 2:20 – 2:31.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *