Aktualizovaný stav po projednání s objednateli a dopravci ke dni 2. 9. 2019.
ze stránek SŽDC
Návrh je vydán podle zákona č. 266/1994 Sb. v platném znění a je určen pro účel jeho projednání s Ministerstvem dopravy, krajskými úřady a dopravci.
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, připomínky a podněty k Návrhu jízdního řádu nevyřizuje.
Mapa tratí po přečíslování (PDF)
Mapa tratí platná v roce 2019
Číslo tratě | Traťový úsek | Původní číslo tratě |
---|---|---|
001 | Praha – Česká Třebová – Brno – Kúty (dálková doprava) | nová: 011, 010, 260, 250 |
002 | Praha – Česká Třebová – Přerov – Bohumín (dálková doprava) | nová: 011, 010, 270 |
010 | Kolín – Česká Třebová (regionální doprava) | zůstává v návrhu jen Lex Orlice |
011 | Praha – Kolín (regionální doprava) | zůstává, v návrhu z R jen Lex a nové Sp |
012 | Pečky – Bečváry, Bošice – Kouřim | zůstává |
014 | Kolín – Ledečko | zůstává |
015 | Přelouč – Prachovice | zůstává |
016 | Holice – Chrudim | zůstává |
017 | Česká Třebová – Dzbel, Chornice – Velké Opatovice | zůstává |
018 | Choceň – Litomyšl | zůstává |
019 | Česká Třebová – Zábřeh na Moravě, Rudoltice v Čechách – Lanškroun | zůstává |
020 | (Praha -) Velký Osek – Hradec Králové – Choceň | zůstává |
021 | Týniště nad Orlicí – Letohrad, Častolovice – Solnice | zůstává, původně dříve Častalovice - Solnice jako trať 022 |
023 | Doudleby nad Orlicí – Rokytnice v Orlických horách | zůstává |
024 | Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvůr | zůstává |
025 | Dolní Lipka – Hanušovice | zůstává |
026 | Týniště nad Orlicí – Broumov, Starkoč – Václavice | zůstává |
028 | Opočno pod Orlickými horami – Dobruška | zůstává |
030 | (Hradec Králové -) Jaroměř – Liberec | zůstává |
031 | Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř | zůstává |
032 | Jaroměř – Trutnov | zůstává |
034 | Smržovka – Josefův Důl | zůstává |
035 | Železný Brod – Tanvald | zůstává |
036 | Liberec – Harrachov – Szklarska Poręba Górna | zůstává |
037 | Liberec – Jindřichovice pod Smrkem, Frýdlant v Čechách – Černousy | zůstává |
038 | Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem | zůstává |
040 | Chlumec nad Cidlinou – Trutnov | zůstává |
041 | Hradec Králové – Jičín – Turnov | zůstává |
042 | Martinice v Krkonoších – Rokytnice nad Jizerou | zůstává |
043 | Trutnov – Lubawka | zůstává |
044 | Kunčice nad Labem – Vrchlabí | zůstává |
045 | Trutnov – Svoboda nad Úpou | zůstává |
046 | Lomnice nad Popelkou - Stará Paka | zůstává |
047 | Trutnov – Teplice nad Metují | zůstává |
060 | Poříčany – Nymburk | zůstává |
061 | Nymburk – Jičín | zůstává |
062 | Chlumec nad Cidlinou – Křinec | zůstává |
063 | Bakov nad Jizerou – Dolní Bousov | zůstává |
064 | Mšeno – Mladá Boleslav – Lomnice nad Popelkou | zůstává |
070 | Praha – Turnov | zůstává |
071 | Nymburk – Mladá Boleslav | zůstává |
072 | Ústí nad Labem – Lysá nad Labem | zůstává |
073 | Ústí nad Labem – Děčín | zůstává |
074 | Čelákovice – Neratovice | zůstává |
076 | Mělník – Mšeno | zůstává |
080 | Mladá Boleslav – Jedlová (- Rumburk) | zůstává |
081 | Děčín – Benešov nad Ploučnicí – Rumburk | zůstává |
082 | Česká Kamenice - Kamenický Šenov | zůstává |
083 | Děčín – Bad Schandau – Dolní Poustevna – Rumburk | zůstává |
084 | Rumburk – Panský – Mikulášovice, Rumburk – Krásná Lípa – Panský | zůstává |
086 | Liberec – Česká Lípa – Benešov nad Ploučnicí | zůstává |
087 | Lovosice – Česká Lípa | zůstává |
089 | Liberec – Zittau – Rybniště, Varnsdorf – Seifhennersdorf | zůstává |
090 | (Praha -) Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem (- Děčín) | zůstává |
091 | Praha-Hostivař – Kralupy nad Vltavou | zůstává |
092 | Neratovice – Kralupy nad Vltavou | zůstává |
093 | Kralupy nad Vltavou – Kladno | zůstává |
094 | Vraňany – Lužec nad Vltavou | zůstává |
095 | Vraňany – Zlonice | zůstává |
096 | Roudnice nad Labem – Bříza | zůstává |
097 | Lovosice – Teplice v Čechách | zůstává |
110 | Kralupy nad Vltavou – Louny | zůstává |
111 | Kralupy nad Vltavou – Velvary | zůstává |
113 | Lovosice – Most | zůstává |
114 | Lovosice – Postoloprty | zůstává |
120 | Praha – Kladno – Rakovník | zůstává |
121 | Hostivice – Podlešín | zůstává |
122 | Praha – Hostivice – Rudná u Prahy | zůstává |
123 | Most – Žatec západ | zůstává |
124 | Lužná u Rakovníka – Jirkov | zůstává |
126 | Most – Rakovník | zůstává |
130 | Děčín – Kadaň-Prunéřov | zůstává |
131 | Ústí nad Labem – Úpořiny – Most | zůstává |
132 | Kadaň-Prunéřov – Poláky | zůstává |
133 | Děčín – Telnice | zůstává |
134 | Teplice v Čechách – Litvínov | zůstává |
135 | Most – Moldava v Krušných horách | zůstává |
137 | Chomutov – Cranzahl | zůstává |
140 | Chomutov – Karlovy Vary – Cheb | zůstává |
141 | Karlovy Vary – Merklín | zůstává |
142 | Karlovy Vary dolní nádraží – Johanngeorgenstadt | zůstává |
144 | Nová Role – Loket předměstí | zůstává |
145 | Sokolov – Kraslice – Zwotental | zůstává |
146 | Cheb – Luby u Chebu | zůstává |
147 | Cheb – Bad Brambach (– Zwickau) | zůstává |
148 | Cheb – Hranice v Čechách, Aš – Selb-Plößberg (– Hof) | zůstává |
149 | Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně, Krásný Jez – Horní Slavkov-Kounice | zůstává |
160 | Plzeň – Žatec | zůstává |
161 | Rakovník – Bečov nad Teplou | zůstává |
162 | Rakovník – Kralovice u Rakovníka | zůstává |
170 | (Praha -) Beroun – Plzeň – Klatovy | původně 170+ z Plzně 183 |
171 | Praha – Beroun (regionální doprava) | zůstává |
172 | Zadní Třebaň – Lochovice | zůstává |
173 | Praha – Rudná u Prahy – Beroun | zůstává |
174 | Beroun – Rakovník | zůstává |
175 | Rokycany – Nezvěstice | zůstává |
176 | Plzeň – Radnice | nová, tunel |
177 | Pňovany zastávka – Bezdružice | zůstává |
178 | Plzeň – Cheb | nově, rozdělena 170 |
179 | Cheb – Schirnding (– Marktredwitz) | zůstává |
180 | Plzeň – Domažlice – Furth im Wald | zůstává |
181 | Nýřany – Heřmanova Huť | zůstává |
182 | Staňkov – Poběžovice | zůstává |
183 | Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín | zkrácena, z Plzně 170 |
184 | Domažlice – Planá u Mariánských Lázní | zůstává |
185 | Horažďovice předměstí – Domažlice | zůstává |
186 | Svojšín – Bor | zůstává |
190 | České Budějovice – Strakonice | zkrácena, do Plzně pokračuje 191 |
191 | Plzeň – Strakonice | zůstává |
192 | Nepomuk – Blatná | bývala 191 |
194 | České Budějovice – Černý Kříž | zůstává |
195 | Rybník – Lipno nad Vltavou | zůstává |
196 | České Budějovice – Summerau | zůstává |
197 | Číčenice – Nové Údolí | zůstává |
198 | Strakonice – Volary | zůstává |
199 | České Budějovice – České Velenice | zůstává |
200 | (Praha -) Beroun – Protivín (- České Budějovice) | zůstává |
201 | Tábor – Ražice | zůstává |
202 | Tábor – Bechyně | zůstává |
203 | Březnice – Strakonice | zůstává |
204 | Březnice – Rožmitál pod Třemšínem | zůstává |
210 | Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany, Vrané nad Vltavou – Dobříš | zůstává |
212 | Čerčany – Světlá nad Sázavou | zůstává |
220 | (Praha -) Benešov u Prahy – České Budějovice | zůstává |
221 | Praha – Benešov u Prahy (regionální doprava) | v návrhu bez R Sp Sázava a Posázavský Sp |
222 | Benešov u Prahy – Trhový Štěpánov | zůstává |
223 | Olbramovice – Sedlčany | zůstává |
224 | Tábor – Horní Cerekev | zůstává |
225 | Havlíčkův Brod – Veselí nad Lužnicí | zůstává |
226 | Veselí nad Lužnicí – České Velenice | zůstává |
227 | Kostelec u Jihlavy – Slavonice | zůstává |
228 | Jindřichův Hradec - Obrataň | zůstává |
229 | Jindřichův Hradec - Nová Bystřice | zůstává |
230 | (Praha -) Kolín – Havlíčkův Brod | zůstává |
231 | (Praha -) Lysá nad Labem – Kolín | v úseku Pha - Lysá trať 232 |
232 | Praha – Lysá nad Labem – Milovice | U z Prahy jako byla 231 |
233 | Čelákovice – Mochov | zůstává |
235 | Kutná Hora – Zruč nad Sázavou | zůstává |
236 | Čáslav – Třemošnice | zůstává |
237 | Havlíčkův Brod – Humpolec | zůstává |
238 | Pardubice – Havlíčkův Brod | zůstává |
240 | Brno – Jihlava | zůstává |
241 | Znojmo – Okříšky | zůstává |
243 | Moravské Budějovice - Jemnice | zůstává |
244 | Brno – Hrušovany nad Jevišovkou – Šanov, Moravské Bránice – Ivančice | zůstává |
246 | Břeclav – Znojmo | zůstává |
248 | Znojmo – Retz (-Wien) | zůstává |
250 | Havlíčkův Brod – Tišnov (- Brno) | zkrácená |
251 | Tišnov – Brno – Vranovice, Hrušovany u Brna – Židlochovice | 250, 244 |
252 | (Brno -) Vranovice – Kúty (regionální doprava) | nová bez R |
253 | Břeclav – Lednice | zůstává |
254 | Šakvice - Hustopeče u Brna | zůstává |
255 | Hodonín – Zaječí | zůstává |
256 | Žďár nad Sázavou – Nové Město na Moravě – Tišnov | původně 251 |
257 | Křižanov – Studenec | zůstává |
260 | Česká Třebová – Brno – Vyškov na Moravě (regionální doprava) | zůstává |
261 | Svitavy – Žďárec u Skutče | zůstává |
262 | Skalice nad Svitavou – Velké Opatovice | zůstává |
270 | Šumperk – Zábřeh na Moravě – Přerov, Olomouc – Prostějov - Nezamyslice | nově ze Šumperku jen do Přerova, dále do Ostravy jako 271 a přidána trať 301 z Červenky do Nezamyslic |
271 | Přerov – Bohumín, Mošnov, Ostrava Airport – Studénka | nově, stále zanáška na Letiště Ostrava-Mošnov, pův. 271 Prostějov - Dzbel - nyní trať 306 |
272 | Bohumín – Chalupki – Katovice – Warszawa – Hel, Chalupki – Wroclaw – Berlin, Bohumín – Zebrzydowice – Katowice, Katowice – Kraków – Przemysl, Warszawa – Moskva | nová |
276 | Suchdol nad Odrou – Budišov nad Budišovkou | zůstává |
277 | Suchdol nad Odrou – Fulnek | zůstává |
278 | Suchdol nad Odrou – Nový Jičín | zůstává |
279 | Studénka – Bílovec | zůstává |
280 | Hranice na Moravě – Střelná (- Púchov), Horní Lideč – Bylnice | zůstává |
281 | Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm | zůstává |
282 | Vsetín – Velké Karlovice | zůstává |
290 | Olomouc – Šumperk | zůstává |
291 | Šumperk – Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou – Sobotín | zůstává |
292 | Šumperk – Krnov | zůstává |
294 | Hanušovice – Staré Město pod Sněžníkem | zůstává |
295 | Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku | zůstává |
297 | Mikulovice – Zlaté Hory | zůstává |
298 | Třemešná ve Slezsku – Osoblaha | zůstává |
300 | Brno – Přerov (- Bohumín) | zůstává |
303 | Kojetín – Valašské Meziříčí | zůstává |
304 | (Kroměříž/Chropyně -) Kojetín –Tovačov | zůstává |
305 | Kroměříž – Zborovice | zůstává |
306 | Prostějov – Dzbel | původně 271 z Prostějova do Dzbelu, ta přečíslována na 306 |
307 | Prostějov – Červenka | původně 273 |
308 | Litovel předměstí – Mladeč | původně 274 |
309 | Olomouc – Drahanovice | původně 275 až na pův. 273 |
310 | Olomouc – Opava | zůstává |
311 | Valšov – Rýmařov | zůstává |
313 | Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem | zůstává |
314 | Opava - Svobodné Heřmanice | zůstává |
315 | Opava – Hradec nad Moravicí | zůstává |
317 | Opava – Hlučín | zůstává |
318 | Kravaře ve Slezsku – Chuchelná | zůstává |
320 | Ostrava – Bohumín – Čadca | zůstává |
321 | Opava – Ostrava – Havířov – Český Těšín, Ostrava-Svinov – Ostrava-Kunčice | zůstává |
322 | Cieszyn – Český Těšín – Frýdek-Místek | zůstává |
323 | Ostrava – Valašské Meziříčí | zůstává |
324 | Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice | zůstává |
325 | Studénka – Veřovice | zůstává |
326 | Dětmarovice – Petrovice u Karviné | zůstává |
330 | Přerov – Břeclav | zůstává |
331 | Otrokovice – Vizovice | zůstává |
340 | Brno – Uherské Hradiště | zůstává |
341 | Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk, Újezdec u Luhačovic – Luhačovice | zůstává |
342 | Bzenec – Moravský Písek | zůstává |
343 | Hodonín – Vrbovce | zůstává |
T3 | Ústí nad Labem-Střekov - Velké Březno (- Zubrnice) (Turistická železniční linka) | zůstává |
T5 | Roudnice nad Labem - Libochovice (Turistická železniční linka) | zůstává |
MV | Zvláštní vlaky | zůstává |
Komentář k tabulce a ke změnám
Nškteré rychlíky, které si objednává určitý kraj (Pardubický LeoExpress Orlice z Prahy hl. n. 5:32 do Lichkova nebo Olomoucký kraj R Bouzov: Olomouc – Brno) budou uváděny v tabulkách na regionálních tratích, tedy LeoExpress Orlice na 011 a 010 … ale nikoli na dálkové 001!!!)
Přečíslování je také hodně s ohledem na to, kdo vlaky na trati platí, tedy kraje – rozdělení tratí, které přesahovaly do různých krajů.
Největší změnou je asi trať 270, která nyní vede z Šumperku!!! přes Zábřeh – Červenku (z Červenky vložili do této trati původně trať 301 do Prostějova a Nezmyslic) a dále pak pouze do Přerova!!! navazující tratí do Ostravy je trať 271 z Přerova do Bohumína. Původně tra´t 271 vedla z Prostějova do Dzbelu.
V podobném duchu: 090 původně z Prahy do Děčína byla rozdělena na 091 z Prahy-Hostivaře přes Prahu Libeň do Kralup, 090 vede z Kralup (se zanáškou z Prahy) pouze do Ústí nad Labem (a dále se zanáškou do Děčína).
Trať 130 původně Ústí nad Labem – Klášterec nad Ohří je upravena na Děčín – Kadaň-Prunéřov a její návazná trať 140 je vedena už z Chomutova – Karlovy Vary – Cheb.
Trať 190 původně Plzeň – České Budějovice je rozdělena na tratě 190 České Budějovice – Strakonice a 191 Strakonice – Plzeň.
Trať 170 původně Praha – Plzeň – Cheb je vedena Praha – Plzeň – Klatovy, přičemž z Plzně na Cheb vede trať 178.
Trať 200 (z Prahy přes Rudnou do) Berouna – Zdice – Písek byla prodloužena až do Protivína
Novinkou je zavedení tabulek dálkových tratí po koridorech 001 Praha – Česká Třebová – Brno – Kúty a 002 Praha – Česká Třebová – Přerov – Ostrava – Bohumín.
Nově zapsaná trať 272 Bohumín – Chalupki – Katovice – Warszawa – Hel, Chalupki – Wroclaw – Berlin, Bohumín – Zebrzydowice – Katowice, Katowice – Kraków – Przemysl, Warszawa – Moskva.
Z navrhovaných novinek kromě zmíněného LeoExpressu Orlice z Prahy dopoledne do Lichkova, odpoledne do Wroclawi. Dále bude jezdit LeoExpress i z Bohumína do Bratislavy po slovenské straně. Chopin bude ukončen v Bohumíně a jako noční rychlík z Bohumína v 1:40 pojede NightJet z Berlína do Wien (Břeclav přij. 4:10) a obráceně z Břeclavi (23:50) v Bohumíně v 2:15.
Tyto rychlíky je nutné hledat na 001 a pak na 330. Nezastavují v Přerově.
Z Přerova jede 0:16 Sp vlak do Zlína.
Bude obnoven R 477 Metropol z Břeclavi do Budapesti, resp. z Prahy, 21:56 ale v Břeclavi bude nocovat od 1:13, čímž nelze stihnout NightJet.
(jde to max. Vindobonou, která je v Břeclavi už v 21:52, nebo v pracovní dny LeoExpressem v Břeclavi v 22:35 nebo RegioJetem v 22:52)
NightJet se z Prahy dá stihnout Slovakií do Humenného v 22:15, ale s přestupem v Ostravě-Svinově 2:20 – 2:31.