Trať 260 (Praha – Kolín – Pardubice – ) Česká Třebová – Svitavy – Skalice nad Svitavou – Brno
dvojkolejná trať – koridor
Vysvětlivky k popisu trati
Trať je dvojkolejná, v úseku Praha – Poříčany dokonce trojkolejná, tudíž na zastávkách se vystupuje vždy vpravo po směru jízdy. Na železničních stanicích podle přistavení vlaku ke konkrétnámu náístupišti. Mezi nástupišti se přechází podchodem, který bývá vybaven buď výtahy nebo zdvižnou plošinou a to dokonce i v některých zastávkách nebo menších stanicích. Z jednoho do druhého směru na zastávkách se využívá buď přemostění nebo světelných přejezdů se závorami nebo podchodů.
Polohu vlaků můžete sledovat na mapě GRAPP Správy železnic (stará mapa ČD už nefunguje, stejně nezobrazovala vlaky soukromých dopravců)
úsek Praha – Česká Třebová – viz trať 011 a 010
- 017 Česká Třebová – Třebovice – Chornice – Velké Opatovice nebo Dzbel
- 019 Česká Třebová – Třebovice – Lanškroun
- 260 Česká Třebová – Svitavy – Skalice – Brno a dále na Břeclav po trati 250
- 270 Česká Třebová – Olomouc – Přerov – Ostrava (viz dále)
& Samonín
& Opatov
& Svitavy-Lačnov
# Svitavy – zatím není plánek k dispozici (zřejmě probíhá rekonstrukce), Mapy.cz, OpenStreetMap
první nástupiště, dvě koleje, perónní nástupiště, podchod
další obrázek z GoogleMaps
- 261 Svitavy – Polička – Žďárec u Skutče (dále 238 Havlíčkův Brod – Žďárec u Skutče – Chrudim – Rosice n. L. – Pardubice)
& Svitavy-Lány
& Hradec nad Svitavou
& Březová nad Svitavou-Dlouhá
& Březová nad Svitanou
& Moravská Chrastová
& Rozhraní
& Letovice
& Letovice, zastávka
& Zboněk
& Svitávka
- 262 Skalice nad Svitavou – Boskovice – Velké Opatovice (a dále 017 Chornice: Třebovice – Chornice – Dzbel – Kostelec na Hané – Prostějov)
& Dolní Lhota
& Blansko, město
& Blansko
& Adamov, zastávka
& Adamov
& Bílovice nad Svitavou
# Brno-Židenice, žst. (do Brna hl. n. společná s tratí 260 z České Třebové a 340 spojkou na Brno-Slatina – dvě varianty – Brno hl. n. – Brno Černovice bez nutnosti úvrati v Židenicích)
- 240 Brno hl. n. – Brno-Střelice – Náměšť u Oslavan – Studenec – Třebíč – Okříšky (241) – Jihlava (225 a 230)
- 244 Brno hl. n. – Brno-Střelice – Moravské Bránice – Moravský Krumlov – Hrušovany (trať 241 Břeclav – Hrušovany – Znojmo – Okříšky)
- 260 Brno hl. n. – Brno- Židenice – Blanako – Skalice nad Svitavou (262 do Boskovic – Velkých Opatovic a Chornice) – Svitavy (261 Polička – Žďárec u Skutče) – Česká Třebová (010/270)
- 300 Brno hl. n. – často jezdí vlaky po trati 340 a spojkou na svou trať do Blažovic (20 km) Křenovice horní – Vyškov – Nezamyslice (301 Prostějov – Olomouc) – Kojetín (303 Kroměříž – Hulín – Valašské Meziříčí – Frýdek Místek – Ostrava) – Přerov
- 340 Brno hl. n. – – Křenovice dolní – Slavkov u Brna – Kyjov – Beznec (342 do Moravského Písku na trať 330) – Veselí nad Moravou a dále návaznou tratí 341 Kunovice, zastávka – Kunovice – Újezd u Luhačovic (341 Luhačovice) – Bylnice (navazuje trať 283 do Horní Lídče) – vlárský průsmyk
- v případě výluky (plánována) budou jezdit (některé vlaky z Židenic do Brna-Černbošic a Brna-dolního nádraží a objednou tak Brno hl. n. – viz mapy.cz)
Obrázek Brno-dolní nádraží
případně dále po trati 250 Brno – Břeclav – Wien / Kúty – Bratislava