Tratě navazující na TransSib

Co příspěvek obsahuje:

  • schématický plánek odbočných tratí podle knihy Václava Turka;
  • odkazy na ruský server o Transsibu;
  • TurkSib;
  • BAM;
  • Tratě spojující TransSib a BAM.

http://transsib.ru/cat-rails.htm#zsib

TurkSib

Wikipedia: Turkestánsko-sibiřská dráha (kazašsky Түрксіб теміржолы) je širokorozchodná trať spojující Střední Asii a Sibiř. Je dlouhá 2 375 km a vede z Arysu (kde začíná také Transaralská dráha do Orenburgu) do Novosibirska, kde se napojuje na Transsibiřskou magistrálu.

Václav Turek: Transsibiřská magistrála (2015)

stavěný v letech 1926 až 1931 v době první sovětské pětiletky.

napomohla hlavně rozvoji hospodářství (zejména pěstování bavlny) a kulturním stykům Kazachstánu,

Samozřejmě i vojenský význam pro přesun sovětské armády k čínským hranicím.

První úvahy postavit tuto trať pocházejí z roku 1886.

V roce 1924 byla dokončena část Bumoe-Lugovaja-Biškek (Kyrgyzstán)

Do pravidelného provozu byl TurkSib uveden v roce 1931.

Transmongolská magistrála vede přes hlavní město Mongolská Ulánbátar a spojuje ruské město Ulan-Ude s čínským městem Czinin. Stavba byla zahájena v roce 1947, k Ulánbátaru došli stavitelé v roce 1950 a k čínským hranicím v roce 1955. Magistrála byla dokončena v roce 1961.

V Mongolsku je trať převážně jednokolejná, v Číně dvoukolejná. Rozchod kolejí je v Rusku a Mongolsku 1520 mm a v Číně 1 435 mm. Od magistrály vedou významné odbočky k Erdenetu, Šaryn-Golu, Baganuuru a Zuunbajanu.

TurkSib - schéma

Odkazy (z Wikipedie)

 

BAM – Bajkalsko-Amurská magistrála

Wikipedia

Wikivoyage

Trasování BAM a TransSibu

Václav Turek – Bajkalsko amuirská magistrála – černotisková kniha

  • Taishet – západní konec, křižovatka s transsibiřskou železnicí (0 km).
  • Sosnovye Rodniki – menší přístav dřeva (129).
  • Chuna (142).
  • Vikhorevka – správa železnic (269).
  • Bratsk – hlavní město, hned vedle linky na nádraží z nádraží Anzebi (282).
  • Bratská přehrada – vlak vede přes přehradu.
  • Vidim (463).
  • Shredneilimskaya – na nádrž Ust-Ilimsk (546).
  • Zheleznogorsk-Ilimsky – hornické město (554).
  • Khrebetovaya – křižovatka s podjezdem do Ust Ilimsk (575).
  • Řeka Kuta (vstup do Lény).
  • Přístav Ust-Kut – řeka Lena (715).
  • Lena Vostochnaya (736).
  • Zvyzdnaya (786).
  • Kirenga (890).
  • Řeka Kirenga .
  • Ul’kan (931).
  • Delbichenda (1005).
  • Horský tunel Baikal .
  • Daben (1014).
  • Laike Baikal (1064).
  • Severobaikalsk – hlavní město na severní straně jezera Baikal (1064 km).
  • Čtyři malé tunely podél jezera .
  • Nizhneangarsk (1104).
  • Nový Ujjan (1257).
  • Vjíždíte do Severomůckého pohoří .
  • Severomuský tunel (1385-1400).
  • Taksimo (1484).
  • Řeka Muya
  • Shivery (1548).
  • Vitim River .
  • Kuanda (1577).
  • Kodar – začátek Kodaru , tunel (1664).
  • Novaya Chara (1734).
  • Khani – jen město BAM v Yakutia, nejsevernější bod na trati (1879).
  • Řeka Olyokma do Amurské pánve .
  • Tynda – na křižovatce s částečně kompletní Amur-Yakutskou hlavní tratí (a dálnice Yakutsk „), která nakonec povede k vzdálenějšímu Jakutsku a pobočce Little BAM na jih k transsibiřské železnici (2364).

Z Tyndy do Komsomolska 

  • Most přes přehradu Zeya (2704 km).
  • Bureya River Bridge (3205).
  • Novy Urgal – křižovatka s pobočkou na jih k transsibiřské železnici (3315).
  • Tunel Dusse-Alin (3403).
  • Postyshevo (3633).
  • Jezero Evoron (3697).
  • Komsomolsk-on-Amur – největší město na BAM, křižovatka s pobočkou na jih k Khabarovsku na transsibiřské (3837).

Z Komsomolsku na sovětský Gavan 

  • Amur River Bridge (1734 km).
  • Pivan (0 km – restartování počítání kilometrů).
  • Selikhin (51).
  • Sikhote-Alinské hory (95-340).
  • Mongokhto (403).
  • Vanino – nejvýchodnější stanice, malý přístav na ostrově Okhotsk, křižovatka s pobočkou do Khabarovska , Vladivostoku a transsibiřské magistrály a trajekt na Sachalin (441).
  • Sovetskaya Gavan – malý přístav, námořní základna a terminál BAM, jižně od Vanino, jen zřídka navštěvované turisty (467).

Železnice spojující Transsib a BAM

  • Malý BAM: Bamovskaja (0. km) – Tynda (182. km) – Berkakit (399. km)
  • Izvestkovaja (0. km) – Urgal (340. km)
  • Voločajevka (0. km) – Komsomolsk-na-Amuru (354. km) – Dzjomgi (363. km)

 

(Ne)známé sibiřské železniční tratě – článeček

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *