Na železniční stanici Praha Dolní Počernice se testují nové info tabule Čitelné Prahy

Včera ve středu 11. září 2024, jsem navštívil za účelem vyfotografování a prohlídky železniční zastávku Praha-Dolní Počernice.

Našel jsem jen nové svislé jezevčíky u obou kolejí, nepořádek, pografitované zdi plechové čekárny, protihlukové zdi, nefunkční odjezdovou tabuli umístěnou na sloupu, hodně vysoko a nefunkční – ani neukazovala, takže jestli také ešvent. mluví, nevím. Další tabule, které jsou na stránkách PID, jsem nenašel. Hledsal jsem i totem – sloup s Eskem, který nás má navést k železniční stanici. Teď se dočítám na síti X, že je v Novozámecké ulici u zastávky místního midibusu 224 jako asi výchozí, možná nejbližší zastávky MHD. Já šel od zastávky Hostavice, od 110 – tam zastavuje i 224, ale nejvíce přicházejících cestujících bych očekával ze stejnéjmenné zastávky Nádraží Dolní Počernice z Českobrodské ulice (linky 110, 109 a 208). Odsud se musí dolů z kopečka a přes víceméně v současné době nákladní trať mezi Běchovicemi a Malešicemi (a dále např. na Vršovice …). Zde je přechod chráněný jen světelnou a zvukovou signalizací, nikoli závory. P4934. Zkoumal jsem podle seznamu železničních přejezdů, zda je tento přejezd opatřen signalizací pro nevidomé – ztřejmě ne, bohužel jsem si na to na místě nevzpomněl. VPN – talčítko 5. Víc o signalizaci pro nevidomé na železničních přejezdech a přechodech – SONS Bariréry.

Divně je označeno i schodiště v podchodu pod koridorovou tratí u zastávky Praha-Dolní Počernice – žlutě nejen první a poslední hrana schodu, ale pruh poloviny celého schodiště a vymezený prostor dole v podchodu – jaký to má smysl? Svislá posuvná plošina chybí (na rozdíl.od Prahy-Kyje), pouze prudký sjezd pro kočárky. Do podchodu od Novozámecké, tedy od koleje 2 se jde cestou za protihlůukovou stěnou, ne po nástupišti. Vchod či východ z podchodu na drtuhé straně u koleje 1 směr Kolín – doprava na nástupiště. Obě nástuipiště , jejich povrch jsou poměrně nerovný a stála by z rekonstrukci.

Možná spíš než se zabývat nejdřív černýámi krásně kontrastními cedulemi se stanicemi, by bylo dobré především kultivovat celou stanici a její okolí.

Více informací na:

https://pid.cz/citelna-mestska-zeleznice-v-dolnich-pocernicich/ 

K tomu článek ve Zpravodaji DPP 09-2024

Čitelná městská železnice v Dolních
Počernicích

Oficiální fotografie DPP – nová informační (nemluvící) tabule na vlakové zastávce Praha-Dolní Počernice

Železniční zastávka Praha-Dolní Počernice se stala pilotním vlakovým nádražím pro testování nových navigačních prvků Čitelné
Prahy s cílem kvalitněji informovat cestující na železnici v Praze. Stávající celostátní systém Správy železnic jsme zde doplnili
tabulemi s trasou linek S, které přes Dolní Počernice jezdí. To usnadní lidem rozhodování, kterým směrem jet, podobně
jako v pražském metru. Navigaci na okolní cíle zajistí i obelisk s mapou blízkého i vzdálenějšího okolí a směrovka na
nejdůležitější cíle v okolí. Na přítomnost vlakové zastávky už zdálky
upozorňuje tzv. totem, neboli velká prosvětlená kostka se symbolem vlaku a Eska připevněná na sloupu veřejného osvětlení. Častým problémem pražských železničních zastávek totiž je, že nejsou na první pohled zdálky vidět, a lidé, kteří vlakem nejezdí pravidelně, nemusí nádraží na první dobrou najít.
Kultivujeme také prostor pro tištěné informace o systému PID přímo na nástupištích díky novým vitrínám, které nahradí stávající plechové desky. U nových vitrín budeme především testovat, jak odolají vandalismu. Ten je bohužel v případě odlehlejších zastávek bez kamerového dohledu poměrně častým jevem. Stejně tak uvidíme, jak v této lokalitě odolají ostatní nové navigační prvky.
Nový doplňkový navigační systém realizoval ROPID na základě návrhu designérů ze Side2 a A69 a vznikl ve spolupráci se Správou železnic, která spravuje celostátní informační a orientační systém na železničních stanicích a zastávkách. Ten ale neobsahuje některé nadstandardní informace potřebné pro snadné cestování často jezdícími vlaky příměstské dopravy, proto jsme se dohodli na doplnění některých prvků Čitelné Prahy i v prostorách spravovaných SŽ. Pokud se nový systém osvědčí, rádi bychom jím osadili všechna vlaková nádraží na trasách páteřních vlakových linek S, a to i na území Středočeského kraje. Projekt Čitelná Praha má za sebou již několik pilotních realizací, a to jak v metru (stanice metra Palmovka, Jiřího z Poděbrad, Chodov, nová grafika schéma ve vozech metra), tak i na povrchu (obelisky a směrovky pro pěší navigaci v okolí Štvanické lávky a u Edenu, totemy pro zvýraznění stanice metra a železnice na Malostranské, Palackého náměstí, Hájích či u nádraží
Eden, komplexní navigace v rámci lávky k vlakové zastávce Rajská zahrada). Během září budeme testovat novou grafiku tištěných informací na zastávkách povrchové dopravy na Palmovce. Součástí projektu je také instalace nových digitálních panelů zobrazujících on-line odjezdy spojů PID na zastávkách povrchové dopravy či na vlakových nádražích.
Podrobnosti o projektu Čitelná Praha: https://pid.cz/citelna-praha/ 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *