InterJet – přístupnost

Nejdříve přehled ze stránek České dráhy a pak souhrn přístupnosti a řešení bezbariérovosti podle Mikuláše Kopase.

INTERJET

Interjet je obchodní značka ČD (nikoli typové označení souprav) pro novou generaci souprav Interpanter a RailJet: „Nový obchodní název souprav InterJet spojuje naše již notoricky známé produkty InterPanter a ČD railjet. InterPantery zajišťují dálkové vlaky mezi většími městy a z jednotek railjet nové vozy konstrukčně vychází,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Robert Pagan. České dráhy nepočítají s tím, že by používaly tento název ani ve zkrácené verzi v jízdních řádech.

Vlaky InterJet nabízejí rychlé a komfortní cestování mezi Prahou a západními Čechami na lince Ex6 (Praha – Plzeň – Cheb) a na lince R15 (Praha – Ústí nad Labem – Cheb). Jedná se o unikátní ucelenou soupravu pro rychlost až 200 km/h, která cestujícím nabízí velkoprostorově uspořádané vozy první a druhé vozové třídy s možností připojení dalších vozů klasické stavby. Své místo k sezení si můžete předem rezervovat a jako dopravce to i doporučujeme. InterJet umožňuje přepravu kol, dětských kočárků a samozřejmě je uzpůsoben i pro přepravu imobilních osob na invalidním vozíku. Cestující s elektrokoly nebo elektrickým invalidním vozíkem mohou využít speciální zásuvky pro jejich nabití. Pro cestující se zavazadly jsou k dispozici prostorné odkládací zavazadlové police. Občerstvení je zajišťováno pomocí služby ČD Minibar.

Cestujícím je v tomto vlaku k dispozici bezplatné připojení k internetu a palubní portál, který poskytuje informační a zábavný servis během jízdy. InterJet je jako první vlak ve střední Evropě vybaven speciálními okny pro zajištění silného mobilního signálu uvnitř vlaku. Cestujícím s dětmi je k dispozici dětské kino a stolní hry umístěné na stolcích. Nabíjení drobné elektroniky je možné jak standardní zásuvkou 230 V tak přes USB přípojku, cestující v 1. třídě navíc mají nově možnost bezdrátového nabíjení. Velký důraz je kladen na ekologii a proto je InterJet vybaven odpadkovými koši na třídění odpadu.

Jízdu vlaků InterJet objednává a spolufinancuje Ministerstvo dopravy ČR.

2. třída (velkoprostorové uspořádání), mínus – škoda, že chybí klasický kupéčkový oddíl a chybí také tichý oddíl, zvl. pokud se hovor po velkoprostorovém oddíle šíří hovor cestujících stejně jako prý po Regio Panteru – přes půl oddílu). Možná by bylo i fajn, kdyby na druhé straně byly podobně jako ve vagonech RegioJetu samostatná sedadla, případně 1+1 proti sobě se stolečkem)

 

1. třída (velkoprostorové uspořádání)

 

klimatizace

 

bezbariérové WC s přebalovacím pultem (mínus – stejně jako v RegioNovách (?) složitý systém otevírání dveří – nejdřív stisk tlačítka a pak táhnout za dveře (?) – neměly by se otevřít samy … zavření (?)

 

možno zakoupit místenku

 

občerstvení roznáškovou službou

 

palubní zábavní a informační portál

 

bezdrátové připojení k internetu zdarma

 

zásuvky 230 V (i pro nabíjení elektrokol a inval. vozíků)

 

USB přípojky pro nabíjení drobné elektroniky

 

Bezdrátové nabíječky pro nabíjení telefonů (pouze 1. třída)

 

audiovizuální informační systém

 

místa vyhrazená pro cestující s dětmi

 

dětské kino

 

přeprava spoluzavazadel s povinnou rezervací místa

 

přeprava dětských kočárků

 

zavazadlové police pro objemná zavazadla

 

několik videí můžete najít i na YouTube.

Údaje o soupravě

333 míst k sezení

3 míst pro vozíčkáře

8 míst pro kola

Řazení soupravy
    

Kam jezdí InterJet

Sveze vás několikrát každý den mezi stanicemi Praha hl.n. – Plzeň hl.n. – Cheb (linka Ex6) a dále mezi stanicemi Praha hl. n. – Ústí nad Labem hl. n. – Cheb (linka R15)

InterJet mapa

Přístupnost vlaku

ohodnotil nevidomý student Mikuláš Kopas dopravní fakulty Jana Pernera v Pardubicích

Pětivozová netrakční jednotka vycházející ze souprav RailJet jezdících na trase Praha – Graz. Je složen z jednoho vozu první třídy, multifunkčního vozu, dvou klasických vozů druhé třídy a jednoho vozu 2. třídy s místy pro kola. Za soupravu se dá zapřáhnout jakákoliv posila v podobě dalších vozů klasické stavby.

+ velmi prostorný vlak
+ braillské štítky s čísly sedadel
+ reliéfně označená tlačítka dveří a bezbariérové toalety
+ dostatečné vnitřní i vnější panely pro slabozraké
+ otevřené mezivozové prostory mezi tlakotěsně spojenými vozy
+ akustické majáčky na dveřích a s informací o směrech + velmi dobrá akustická signalizace otevírání a zavření dveří
+ selektované blokování dveří, kdy se neotevřou dveře, které nejsou u nástupiště.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.